HISTÒRIA
VIVA DEL CINEMA EUROPEU DE LES ÚLTIMES SIS DÈCADES. HA FET JA 89
ANYS I JA SAP QUIN ÉS EL FINAL DEL CAMÍ, PERÒ CONSERVA INTACTA LA
SEVA APOSTA VITALISTA PER UN CINEMA CAPAÇ DE CAPTURAR FUGAÇOS
FLAIXOS D'EMOCIÓ I VIDA.
Adaptació
i traducció pròpia, treta de l'entrevista de Wang Muyan, publicat a
Caimán Cuadernos de Cine, maig de 2018, amb permís de The Film
Society of Lincoln Center. Film Comment, vol.53, nª 5, set/oct 2017.
Direcció i guió: Agnès Varda i JR.
França, 2017.
Duració: 90 minuts.
SINOPSI
Parlant
amb pagesos i obrers per França i enganxant imatges gegants
d'aquests per les parets, Agnès Varda i JR fan junts el seu viatge
en aquesta pel·lícula. Posen el focus sobre persones corrents,
donant-los una plataforma, no només per la seva imatge, sinó també
per les seves veus. El poder del film rau en el fet d'explicar
històries: els cineastes i la gent amb la qui es troben, recorden
detalls personals i creen noves experiències i esdeveniments socials
per mitjà de l'escenificació de les sessions fotogràfiques. Com a
conjunt, les històries modernes que expliquen esdevenen testimonis
del nostre temps.
Adaptació
i traducció pròpia, treta de l'entrevista de Wang Muyan, publicat a
Caimán Cuadernos de Cine, maig de 2018, amb permís de The Film
Society of Lincoln Center. Film Comment, vol.53, nº 5, set/oct.
2017.Els directors, Jr i Agnès Varda. |
NÚRIA
opina.
Sembla
que la funció del cinema de l'Agnès Varda, d'ençà que és vella o
potser de sempre, ha sigut DIGNIFICAR.
Dignificar
el petit, insignificant, invisible a la pràctica i que apareix
visible i ben gran als nostres ulls i des de la pantalla ens fa
l'ullet i després un somriure...
Una
altra cosa que fa i que crec que és molt revolucionaria, pel canvi
de paradigma que suposa, és trencar la convencional relació jove i
vell. Els supòsits actuals d'aquesta relació se centren sobretot
en, la possibilitat de mestre i alumne i les altres dues més
despectives i menys respectuoses són, les del jove que ja considera
al vell com un trasto inútil que ja no té res interessant a dir o
la del vell que, considera al jove com algú en formació que no sap
prou per dir-li res prou nou i interessant.
En
aquesta pel·lícula aquests esquemes se superem i entren en una
col·laboració entre iguals on cada un d'ells aporta la seva
creativitat i allò que sap, respectant les limitacions de cadascú.
Les de l'Agnès Varda determinades per una edat on impera la
necessitat d'anar a poc a poc, per resistir i no cansar-se.
Una
pel·lícula carregada de virtuts que, et fa sortir del cinema amb un
somriure que revius, cada vegada que penses en ella.
MARTINA opina.
Us aconsello ferventment que aneu a veure aquesta dolça història, on dos artistes, van per la França rural amb una furgoneta ben llampant.
MARTINA opina.
Us aconsello ferventment que aneu a veure aquesta dolça història, on dos artistes, van per la França rural amb una furgoneta ben llampant.
El
seu vehicle és també un «fotomaton» i durant aquest viatge
s’aturen a llocs pausats on dialoguen amb els seus habitants. A
més, els hi ofereixen ser retratats i que les seves fotografies
impreses en format enorme, siguin estampades a les façanes, places i
llocs públics. En resum un projecte genuí i sobretot molt visual.
Igualment
mitjançant aquest documental coneixereu dos personatges
entranyables, una idea original i una manera sensible i creativa de
construir projectes.
Personalment
ha sigut tot un descobriment, on els dos protagonistes a més de
persones reals, estan molt vives i realment m’ha fascinat el seu
tarannà i mon interior.
Una
combinació entre una dona gran, de cine i amb una vitalitat genuïna
i un artista jove, del món de la fotografia i en plena etapa
d’expansió professional.
Un
relat amb molt de diàleg sucós, que succeeix entre dos éssers
interessants, que conviuen i comparteixen una idea que els permet
molta interacció. I mentrestant l’espectador, des de la butaca,
pot gaudir-ne sense més. En suma, una opció altament recomanable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada