diumenge, 1 d’octubre del 2023

PASSAGES. Director, Ira Sachs

IRA SACHS CONTINUA ERRANT PER EUROPA, AMB PASSAGES, UNA PRODUCCIÓ FRANCESA RODADA A PARÍS QUE, ENS RETORNA A UN ALTRE SACHS, EL MÉS CARNAL, AL DE KEEP THE LIGHTS ON, 2012, LA QUE ÉS POSSIBLEMENT ENCARA LA SEVA MILLOR PEL·LÍCULA.
Escrit per Jaime Pena, en la seva crítica per Caimán CdC, setembre de 2023.
Director, Ira Sachs.
Guió, Mauricio Zacharias i Ira Sachs.
França, 2023.
Duració, 91 minuts.

SINOPSI

Durant l'últim dia de rodatge de la seva pel·lícula a París, el director de cine Tomas s'embolica amb Agathe, una noia que coneix en una discoteca. Quan Tomas li explica al seu orgullós marit, Martín, sura una relació creuada entre tots ells, molt apassionada, carregada de gelosies i narcisista.
Filmaffinity
 El director, Ira Sachs

SACHS ES DESTAPA

(...) volia fer una pel·lícula “cachonda”. Vaig pensar molt amb la col·laboració d'Éric Rohmer i Néstor Almendros i com aquesta dona lloc al cinema més “cachondo” de la història. Hi havia en mi un gaudi conscient del plaer del cos. I, si hi havia pell, volia veure-la.
Paraules de Sachs, transcrites per Daniela Urzola en la seva entrevista al director i publicades a Caimán CdC, setembre de 2023.

NÚRIA opina.

Interessant pel·lícula que, inicialment no em va desagradar i que a mesura que ha passat més temps cada vegada se m'ha fet més desplaent i antipàtica.
No són les escenes de sexe tan viscerals i evidents allò que m'ha molestat, sinó l'evidència de la inconsistència del vèrtex principal del triangle, un director egoista i egocèntric que no veu més enllà d'ell i actua amb una inconsistència i irresponsabilitat de nen petit... Per què he perdut el temps veient un film que no m'aporta res i per més pena meva, l'he fet anar a veure a la Martina.
Mira que hi ha històries per inventar i explicar al món, puix va i em quedo amb una història patètica d'un tipus narcisista, egocèntric i egoista; però que sí, això sí, està ben explicada.
Una obra cinematografia ben feta, però sense massa interés, per mi.

MARTINA opina.

S'ha definit aquest film com a retrat eròtic i al meu entendre, vista així, s'explica bastant bé en el que posa atenció la història. Una crònica d’amor i desamor, de realitats que conviuen amb una noció diferent del desig, de les expectatives i del projecte a compartir en termes amorosos.
Una proposta carregada de sensualitat, que et convida a desabrigar el sexe que practiquen les persones protagonistes, que formen part d’un triangle amorós complex. També tractant els dilemes en to menor entorn de la procreació i fent una volta al mateix contingut del concepte construït a partir de l'amor romàntic.
Pel meu gust massa explícit i potser per com soc, això de veure en la gran pantalla relacions sexuals profundes, se’m fa incòmode. Confesso que, davant de tantes daixonses, senzillament no acabo de sortir exultant.
Potser, associar aquesta faceta intima, a un relat de persones a qui no sento properes, no és del tot el què, més m'agrada.
Però, així i tot, crec que aquest film té molts elements positius, amb uns personatges perfectament construïts i una història que flueix, fent-hi participar en totes les seves instàncies. 

Per completar la informació:
Entrevista amb el director:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada