DESPRÉS
DE TOT, JONAH HILL TAMBÉ HA FILMAT UNA ELEGIA PER UNA FORMA DE VIDA,
EL RETRAT DEL FINAL D'UNA ÈPOCA.
Paraules
de Carlos Losilla en el seu article, “El mundo del que venimos”,
parlant d'aquesta pel·lícula per la revista, Caimán Cuadernos de
Cine, juny 2019.
Guionista, Jonah Hill
EUA,
2018.
Duració,
84 minuts.
SINOPSI
Stevie,
un noi de 13 anys que viu a Los Angeles dels anys 90, passa l'estiu
entre els problemes i exigències de la seva família i divertint-se
amb un grup nou d'amics que ha conegut en una botiga de skate
Tret
de Filmaffinity, adaptat i traduït per una de les autores del blog.
El director, Jonah Hill. |
NÚRIA
opina.
Es
fa difícil ara i en els pròxims dos mesos, en els cinemes de la
ciutat de Barcelona, veure allò que a unes els interessa, o estan
molt poc temps en cartellera, o les projecten en horaris impossibles
per la gent que treballa.
Així
ens hem perdut, “La ceniza és el blanco más puro”, Jia
Zhang-ke, “La ciudad oculta”, Victor Moreno, “El pan de la
guerra”, Nora Twomey, i tantes altres...
Molta
oferta i poques opcions de trobar obres sinceres i que expliquin
coses interessants, molta supèrbia i poca veritat.
Precisament
aquest film que he anat a veure sense massa interès pel tema i fent
un esforç per trobar alguna cosa que ens pogués interessar en
cartellera, ha resultat que, aquesta ha estat una molt bona opció.
La
pel·lícula fa una interessant anàlisi dels grups d'adolescents que
fan dels carrers el seu hàbitat, a través d'un noi de tretze anys i
un grup skaters que serà el seu refugi i la seva iniciació a certs
aspectes de la vida.
Seguint
les pautes actuals de defensa de l''individualisme i d'evitar fer
judicis morals, la pel·lícula que es mou dins d'aquests paràmetres,
fa una aposta sincera per mostrar-nos les parts més nobles de la
“pandilla” i de cadascun dels seus components sense
carrincloneria, ni sentimentalismes.
Una
pel·lícula, on els dos elements que component la narració, allò
que es vol explicar, com s'explica, resulten perfectament equilibrats
i verídics, i conformen una obra ètica i estèticament digna i de
qualitat. Primera pel·lícula d'un actor que no tenia el gust de
conèixer.
No
em vaig fer gaires expectatives amb aquest film i després ha
resultat que, com més hi penso, més m'agrada.
MARTINA opina.
M’ha
agradat, perquè és un relat que sap enfocar allò que vol explicar,
centrant-se a fer una fotografia d’una dècada determinada, on a
més a més i personalment, m’ha sigut molt fàcil sentir empatia.
Ja que per generació, estic propera en aquells temps.
Tot
i que no és un obra per pensar-hi massa, crec que aporta una visió
prou amplia de la dimensió on evoca la seva panoràmica, la d'una
família atípica on conviuen a la llar dos adolescents, amb una jove
mare.
I
sobretot, li poso bona nota a un final, que pel meu gust, està molt
ben trobat que, demostra qualitat en l’ús dels recursos d’aquest
art i permet que l’espectador acabi el seu trajecte sentint que ha
valgut la pena entrar en les misèries dels altres.
En
resum; una opció de cinema que afegeix melodia a l’hora de teixir
una història, amb fantasia i un toc delicat.