HONG RELATA AMB UNA SUBTILITAT COMMOVEDORA, AMB
EL PLA D’UNA ACTRIU ATURADA SOTA EL SOL D’HIVERN, EL DESAMOR, AQUEST ESTAT QUE
NOMÉS POT ELABORAR-SE PER MITJA DE LA PARLA I EL TEMPS.
Paraules de Violeta Kovacsic, en el seu article pel Cuaderno crítico, Un sol en invierno, a la revista Caimán, desembre 2017.
Paraules de Violeta Kovacsic, en el seu article pel Cuaderno crítico, Un sol en invierno, a la revista Caimán, desembre 2017.
Direcció i guió, Hong Sangsoo.
2017, Corea del Sud.
Duració, 101 minut.
PREMIS
2017: Festival de Berlín: Os de Plata - Millor
actriu (Kim Min-hee)
2017: Festival de Gijón: Miullor actriu (Kim
Min-hee)
SINOPSI
Després d’haver tingut una relació amb un home
casat, l’actriu Yonghee, va de viatge a Hamburg, però aquesta llunyania física,
no la pot allunyar del seu estat emocional.
El director, Hong Sangsoo. |
NÚRIA opina.
Una pel·lícula de cinema d’autor de les que
agraden als amants d’aquest tipus de cinema. A mi també, però amb les meves
reserves.
Una història senzilla, vulgar i corrent. Una
dona jove perduda després del trencament, forçat i no desitjat, amb la seva
parella, busca com reconduir la seva vida en una solitud no buscada.
Una història de com empassar-se el desamor,
sense estridències, ni grans drames, però si com un tràngol xocant que omple de
tristesa, melangia i sorpresa a la persona que l’ha de passar. Situa a la
persona en un deambular interiorment, entre el record, el somni i el desig...
Tot allò que passa més enllà del teu estat, se situa en un territori
inevitable, la vida i el temps flueix en l’espai i el temps, però aquest
replegament interior que provoca el desamor, només el pot guarir, la voluntat
de viure i el pas del temps. Parlo amb la veu de l’experiència...
Poema del desamor que, només pot precedir a
l’amor i que posa en evidència la solitud, compartida o no, de la nostra
existència. Bellament sostingut, per una bona narració audiovisual.
Una pel·lícula que si l’hagués de puntuar sobre
deu, tindria un set i mig.
MARTINA
opina
Aquesta
obra és autobiogràfica, parla d’una història d’amor, però suposo que en conjunt
també de les relacions socials i dels desequilibris que comporta aquesta
realitat no sempre senzilla de conciliar.
Per
mi és una narració d’una profunditat exhaustiva, sincera, particularment bonica
i una clara demostració de complicitat sabent fer una fotografia de la
feminitat del personatge principal del relat.
La
Núria em comentava que les crítiques la deixen molt bé i en parlen meravelles.
Qüestió que en part no m’estranya, explica un cas real i propi, qüestió que avui
en dia suma valor al projecte. A més ho fa amb una narració capaç de
transportar-te a una altra realitat.
Però
val a dir que, per la part que em toca a mi amb el cinema asiàtic, quasi sempre
em passa el mateix: se’m fa lent, em sento allunyada de les històries i em
costa relaxar-me tot deixant-me de qüestionar si estic entenent-ne la totalitat
del seu context.
No
obstant m’ha deixat un bon regust, imatges que em retornen al llarg dels dies i
un sentiment d’empatia en valorar la valentia dels que, declaren la seva
innocència per haver-se enamorat d’algú sense haver-ho triat deliberadament.
Per tenir més informació i llegir algunes crítiques, tràilers i més:
www.filmaffinity.com/es/film895507.html
Aquí podeu escoltar la música referent a tota la pel·lícula, el quintet de corda, adagio d'en Schubert:
https://www.youtube.com/watch?v=qv2teyjXwmo
Per tenir més informació i llegir algunes crítiques, tràilers i més:
www.filmaffinity.com/es/film895507.html
Aquí podeu escoltar la música referent a tota la pel·lícula, el quintet de corda, adagio d'en Schubert:
https://www.youtube.com/watch?v=qv2teyjXwmo
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada