L'ARMA
CLAU DE “LA SEDUCCIÓN”, ÉS L'HUMOR. SOFIA COPPOLA DÓNA AL
RELAT UNA FINA IRONIA QUE LI PERMET EVIDENCIAR LES CARÈNCIES SEXUALS
I AFECTIVES DE LES SEVES PROTAGONISTES EN UNA ÈPOCA ON LES DONES NO PODIEN FER EXPLÍCITS ELS SEUS DESITJOS.
Paraules d'Eulàlia Iglesias, en "Deseo y venganza", per la revista Caimán, juliol -agost 2017.
Paraules d'Eulàlia Iglesias, en "Deseo y venganza", per la revista Caimán, juliol -agost 2017.
Direcció,
Sofia Coppola.
Guió,
Sofia Coppola, segons una adaptació de la novel·la de Thomas
Cullinan.
EUA,
2017.
Sinopsi
Any
1864. Guerra civil nord-americana, la tranquil·litat d'una escola de
senyoretes de Virgínia es veu alterada per l'aparició d'un soldat
ianqui ferit.
Remake
de “El seductor” 1971, dirigida per Don Siegel i protagonitzada
per Clint Eastwood.
Tret
de Filmaffinity.
Fitxa completa i crítiques, www.filmaffinity.com/es/film493380.html
La directora, Sofia Coppola
Filmografia de la directora: http://www.alohacriticon.com/cine/actores-y-directores/sofia-coppola/
|
NÚRIA opina.
Aquesta
pel·lícula l'esperava perquè el cinema que fa la Sofia Coppola
m'agrada molt.
Un
conte moral o immoral segons com es miri... que, dóna molt de si i
que ens permet parlar de molts aspectes de la naturalesa humana, per
mi n'hi ha un que ha estat essencial i que m'ha cridat més
l'atenció.
Un
grup de dones autònomes abans i després de les circumstàncies que
els ha tocat viure, guerra civil al sud dels EUA. El servei de la
casa ha tocat el dos, perquè eren esclaus negres i ara elles,
senyoretes acostumades a ser servides, hauran d'assumir totes les
tasques de la casa. Ho faran, sense ni immutar-se, ni arrugar-se els
seus bonics vestits, amb disciplina i abnegació com si ho haguessin
fet tota la vida. Malgrat l'hostilitat masculina de l'exterior, elles
viuen tancades en el seu espai i món que, està a l'empara dels
possibles perills de fora. Malgrat això, algú es cola en aquest món
i pertorba tota aquesta continguda pau i ordre femení. Si, però,
quan el perill es fa evident, elles eliminaran l'enemic amb la
mateixa fredor, pulcritud i ordre que regenten les seves vides, de la
mateixa manera que han hagut d'acceptar els moments de penúria i
escassedat que els ha tocat viure, sense ni una queixa i totes
unides.
Molt
interessant la interpretació que Sofia Coppola fa de la història
des d'una perspectiva femenina i actualitzada, però d'unes dones del
sud al S.XIX. Elles es protegeixen ferotgement d'un món exterior,
perquè saben que en aquest, les dones sempre tenen les de perdre.
Una
visió d'aquest món, retratada amb uns espais carregats de llums i
ombres on els sentiments s'amaguen sota l'empara d'una sensualitat
permesa, molt femenina, ritualitzada i disciplinada.
Molt
bonica, suggerent i interessant l'atmosfera que crea que ens endinsa
en el món dels sentiments i ressentiments que pot generar un mascle
que entra en un món femení sense entendre'l gens i pensant-se que
amb la seva arma de poder, el sexe, podrà conquerir-lo.
Un
final femení i feminista, molt complaent per mi.
Una
bona versió que, està molt bé no perdre's.
MARTINA opina.
Aquesta
pel·lícula és un “remake” de la versió cinematogràfica de la
novel·la de Thomas P. Cullinan amb aquest mateix nom. El que ens
ubica en un internat femení durant la guerra civil nord-americana de
l'any 1864.
Al
meu entendre la seva, directora, Sofia Coppola, és especialment
transcendent en parlar del rol de la dona, de la seva soledat,
fortalesa i d'altres atributs inherents en la seva condició
matriarcal.
En
aquest cas, a més, ens endinsa en l’essència més pura d'aquest
gènere, capaç de protegir fins i tot a l'enemic amb l'objectiu de
guarir-lo fins que, pugui ser independent.
Amb
un repartiment de luxe (Colin Farrell, Nicole Kidman, Kirsten Dunst,
Elle Fanning..) i mitjançant la història d'unes protagonistes que
es mostren sempre fermes, mantenint les bones formes, on cada una
d'elles representa un caràcter diferent. Tot i les seves diferències
i la situació de cadascuna que sense dubte té un rerefons obscur i
malgrat la lluita visceral per la seducció que manté cadascuna
d'elles, es fan costat en els moments més complicats.
A
mi personalment m'agrada aquest tipus de cinema, on reconec que em fa
sentir còmoda, el que tot estigui apamat, pensat perquè puguis anar
encaixant les peces de l'entramat i ben treballat com a conjunt.
Per
tant una bona història, un tractament de tots els recursos de les
imatges, també de totes les altres arts, un transcórrer quasi
teatral i una mirada en femení a l'interior de les coses que et
permet entrar en el més enllà de tot plegat.
I
per acabar, comentar que després d'aquesta versió, la que considero
recomanable, comparteixo amb la Núria que cal buscar la versió de
1971 protagonitzada per Clint Eastwood i poder-ne fer una
comparativa.
Àngel Quintana, Joanma Ruiz i Carlos Heredero ens parlen de "The Beguiled" al darrer Festival de Cannes: www.caimanediciones.es/cannes-2017-en-tiempo-real-la-opinion-de-la-critica/
Àngel Quintana, Joanma Ruiz i Carlos Heredero ens parlen de "The Beguiled" al darrer Festival de Cannes: www.caimanediciones.es/cannes-2017-en-tiempo-real-la-opinion-de-la-critica/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada