UN
CREADOR QUE SAP APROFITAR LA POLÍTICA DE PORTES GIRATÒRIES QUE, LI
PERMET COMENÇAR PEL COSTAT DE L'ART I ACABAR EN EL TERRITORI DEL
CINE MAINSTREAM SENSE PERDRE LA SEVA IDENTITAT.
Paraules
escrites per Fernando Bernal en la seva crítica d'aquesta
pel·lícula, a la revista Caimán Cuadernos de Cine, desembre de
2018.
Guió,
Gillian Flynn i Steve Mcqueen.
Duració,
129 minuts.
Regne
Unit i EUA 2018.
SINOPSI
Quatre
dones que no tenen res en comú, excepte un deute heretat de les
activitats criminals dels seus difunts marits. Decideixen agafar el
toro per les banyes i així resoldre els seus problemes. Ambientada
en el Chicago contemporani, funciona com un thriller.El director, Steve McQueen. |
NÚRIA
opina.
D'aquest
director recordo la seva pel·lícula Shame que, em va agradar molt i
vaig trobar molt interessant el tractament que fa del tema-
l'addicció al sexe- per mitjà de la imatge.
http://cinema-mareifilla.blogspot.com/2012/02/shame-steve-mcqueen.html
http://cinema-mareifilla.blogspot.com/2012/02/shame-steve-mcqueen.html
Viudas
és un film més clàssic i per tant podríem dir, més comercial.
El
podríem situar dins del cinema d'entreteniment de qualitat, on el
director es permet certes llicències crítiques i iròniques sobre
les eleccions dins de la política americana i ens explica algunes
característiques d'aquesta societat tan curiosa i estrafolària.
Aquest
aspecte m'ha agradat molt, però allò que m'ha agradat més i que
crec que ho narra molt bé, és l'empoderament de les quatre dones
protagonistes i els valors que elles defensen en les seves relacions,
podríem dir laborals. Alguns crítics atribueixen aquesta qualitat
del film a la col·laboració en el guió de la guionista Gillian
Flynn.
Una
pel·lícula d'entreteniment gamberro, sense massa sang i fetge i
sensible a determinats valors.
Recomanable
pels que els agraden les històries d'accions agosarades i misteri,
amb un nou estil, femení.
MARTINA opina.
En
un primer moment vaig percebre la trama de la història com a
previsible i en la que li faltava una mica de picardia, potser
capficada en construir a unes protagonistes dins el context.
Precisament dic a priori, ja que, per tal com avançava i per defecte,
pensava que estava davant d'una pel·lícula de suspens. En aquest
registre, habitualment espero el repte de poder acabar entenent algun
secret o anomalia, més enllà de l'evidència dels fets.
Fitxa tècnica i altres informacions a FilmAffinity:
https://www.filmaffinity.com/es/film448019.html
Però
passada una estona, ja assegudes a la taula tot gaudint d’un bon
sopar, vam valorar el gran treball fet en desenvolupar uns personatges. Les que no tenen ni gota de deperdició, on cada una et dóna espai i
marge per poder entrar en moltes microhistòries. Dones, ciutadanes
americanes de segona per l’origen dels seus ascendents i a qui
uneix el fet d'haver perdut uns marits que les han deixat amb un
problema econòmic i un deute.
De
fet, m’ha semblat potent, reivindicativa i vestida amb molta
ironia. Un relat on precisament banalitzant el crim, que executen les
protagonistes, aconsegueix quasi burlar-se del gènere masculí.
Portant l'executori d’una estafa a un simple tràmit.
Un
motor que justifica que les protagonistes, cadascuna amb una història
plena d’estigma, lluiti pel seu compte però sense trepitjar a
ningú.
M’agrada
com el guió justifica i uneix un grup de quatre grans senyores,
aliades circumstancialment, que aconsegueixen poder sortir del pas i
seguir amb unes vides carregades de lluita. Una manera molt
necessària i noble de fer front a les adversitats.
Pel
meu gust un divertiment, apte per tots els públics, i amb un to
moderat de reivindicació profunda.
ANTECEDENTS
I REALITZACIÓ
El
guanyador a l'Òscar amb “12 anys d'esclavitud”, converteix la
mini-sèrie de Lynda La Plante dels anys 80 en una ferotge i
entretinguda història amb excel·lents actuacions.
McQueen
va quedar impressionat amb l'audàcia dels personatges: dones que
planegen fer un perillós robatori.
En
la preciosa actualització de McQueen, l'acció es trasllada de
Londres a Chicago, on crea un món que podria ser més progressista
que el de començaments dels 80, però així i tot subestima a les
dones.
McQueen
s'ha associat a l'autora de Perdida, Gillian Flynn per escriure un
guió que sense cap dubte es beneficia del toc d'una dona.
Paraules
de Benjamin Lee, al The Guardia i publicades a la fitxa del Renoir.
Widows, la minisèrie anglesa original de 1983:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada