diumenge, 10 de maig del 2020

LITTLE JOE. Directora, Jessica Hausner.


FREDA COM UN BISTURÍ AFILAT I TALLANT, BONICA EN EL SEU NÉT I CLÍNIC CROMATISME. LITTLE JOE- NOM DE LA FLOR- ÉS UNA AL·LEGORIA TANT DESCONCERTANT, COM SUGGERENT(...)
Paraules de Carlos F. Heredero, en la seva crònica de Cannes, edició digital 15/5/2019, per a Caimán Cuadernos de Cine.


Guió, Géraldine Bajard i Jessica Hausner.
Austria,2019.
Duració, 105 minuts.
Premis: 2019, Cannes, Millor actriu, Emily Beecham.
2019, Festival de Sevilla, Secció Oficial.



SINOPSI
Alice és una mare separada que té cura del seu fill Joe. Treballa amb una empresa de fabricació de plantes. És la responsable d'un projecte per desenvolupament d'una crisàlide que a part de ser molt bonica, té altres propietats, com experimentar quelcom semblant a la felicitat. Un dia saltant tots els protocols i normes de l'empresa s'emporta a casa una planta per regalar-li al seu fill i li posen el nom de “Little Joe”.

La directora, Jessica Hausner.
NÚRIA opina.
Una pel·lícula molt lluminosa i amb un sistema narratiu fred i distant. Una al·legoria molt edificant pels temps que corren, encara que no fa judicis morals.
M'ha agradat força, la seva lluminositat i fredor ens transporta a un món distòpic però amb tanta llum que, ens acaba enlluernant i no ens deixa veure les ombres que hi ha darrere la llum, aquesta és la trampa de qualsevol promesa de felicitat...
La distància narrativa que estableix, amb els diferents elements creatius que utilitza, ens permet interrogar-nos i gaudir-la sense patir.
Ah, per cert¡ m'ha agradat molt el vestuari de la protagonista. 

MARTINA opina.
Gràcies al festival D'A hem optat per veure aquest film pausat, colorit i profund el que ens trasllada a un món característic. Amb un relat elegant, l’autora construeix un mon propi, pensa entorn una peça clau d’un constructor social com és la felicitat i et convida a fluir en aquesta utopia.
Personalment n’he gaudit, per la ficció aparentment real que crea, tot i que això pugui semblar contradictori. El personatge de la protagonista, trobo que construït a consciencia, no m’ha conquistat. Tot i que sí que considero que treballa amb matisos, que potser fins i tot és cultural i que únicament tinc que dir que pel meu gust, pel que representa, l’he trobat massa hermètica.
Recomano aquesta pel·lícula per qui busqui una opció de cinema amb identitat, pels qui no els hi faci res un ritme amb vivències lentes i gaudeixi d'art que busca omplir una perspectiva original d’un aspecte molt buscat per la nostra espècie.

UNA VALORACIÓ INTERESSANT de Daniel Partearroyo a Cinemania
Apart del fascinant disseny de vestuari de Tanja Hausner, germana de la directora i col·laboradora habitual, i un treball de so excel·lent, s'ha de fer especial menció a la banda sonora musical. Una successió de peces del japonès TEIJI ITO i MARKUS BINDER, bateria del grup musical austríac Attwenger, tan angulars com la composició visual dels plans i enfilades de tal manera que, contribueixen en gran manera a l'atmosfera inquietant del film.
Daniel Partearroyo a Cinemania del 18/5/2020.

La pel·lícula la podeu veure online, ja l'han tret de Filmin. No he baixat l'enllaç per la qüestió de  de les cookies que, et fan perdre el temps per rebutjar-les.
La fitxa completa, crítiques i altres informacions de Filmaffinity:

La crítica al dia de Caimán del film al Festival de Cannnes:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada