dimarts, 11 de juny del 2013

EL IMPOSTOR. Director, Bart Layton

El director, Bart Layton

Núria opina. EL IMPOSTOR

Sense cap reflexió i espontàniament diria, que aquest és un documental lleig que, tracta un tema lleig i on tot allò que hi passa, és lleig..., però pensant una mica veus que les coses no són tan senzilles.

Tenim un tema, la suplantació d'identitat, que si que és lleig, però també força complexe. Un director, Bart Layton que tria per fer un documental aquest tema i una història on tot allò que passa sembla absolutament inversemblant. Sembla impossible que algú s'hagués cregut mai que, aquell noi que volia fer-se passar per un altre, ho era, i se l'hi assemblava en alguna cosa. Però, va passar.

En Bart Layton ens presenta un documental on genera moltes preguntes, gairebé cap resposta i poc judicis de valor..., tota la resta, que és molt, ho deixa per l'espectador, cadascú que espavili, amb aquesta història.

Potser, l'única cosa que ens deixa clara és que, l'impostor és algú que busca ser qui no és i que vol ser estimat al preu que sigui i ho va provant..., a la llarga, no li surt massa bé.


Interessant aquest documental i la manera d'enfocar-lo. Incita a filosofar sobre moltes qüestions que deixa surant.

Martina opina. EL IMPOSTOR



Quan decidíem quina pel·lícula veuríem aquesta setmana vaig dir-li a la Núria que m'interessava aquesta opció de la cartellera, ja que creia que l'ocultació de la identitat s'està convertint en una de les grans pors de la societat actual. Pensava segurament amb Internet i en el molt que preocupa com donar un tractament adequat a aquest aspecte de la identificació a la comunitat de juristes.
 

Realment aquest thriller-documental és obscur i explica moltes coses en una mateixa narració, per tant, al meu entendre es tracta d'una obra artística on el gran pes recau en l'historia explicada. Realment els recursos cinematogràfics permeten capgirar l'ordre cronològic d'un historia real. D'un home que actualment està totalment reinserit socialment, però que anteriorment va passar per terribles conflictes personals fins a trobar-se amb ell mateix i acceptar quin era el seu paper en aquest món.


La història et remou per dins i et situa en un escenari impersonal, fred i internacional, on les relacions diplomàtiques han donat massa pes al procediment i en conseqüència, passen veritables barbaritats. Un món on estem connectats per tot tipus de mitjans de transport i fins i tot de relacions institucionals entre països. Però, on malauradament hi ha moltes persones que en el seu camí individual pateixen moltes dificultats psicològiques, fins a poder viure amb una mínima tranquil·litat.


Aquesta pel·lícula anglesa dirigida i amb guió de Bart Layton és una profunda reflexió sobre les entranyes humanes i el valor de la identificació. Un cop havíem gaudit del film i ens vam entaular, ens va proporcionar un fervent debat sobre el valor que en una societat lliure i democràtica hauria de tenir el fet de poder atribuir a tots i cada un dels actes que realitzem a una persona identificada. Definitivament, crec que és una opció recomanable per els que els hi agraden les històries que permeten dir, que la realitat pot superar la ficció

dijous, 23 de maig del 2013

STOKER. Director, Park Chan-Wook



El director, Park Chan-Wook


Núria opina. STOKER


Aquesta pel·lícula podríem considerar que està ben feta i que el seu director ha intentat fer una revisió del triler psicològic des de la modernitat. Però a mí, ni m'ha interessat, ni m'ha agradat. Això si però..., tot està tan pensat i repensat que, la pel·lícula, resulta excessivament ensucrada i esteticista, que seria tant com dir que, busca tant un bon resultat estètic que l'acaba malversant. Una altra cosa important és que, no sap crear suspens, ni intriga, ni res, simplement es recrea amb la càmara i les actrius, per acabar fent una pel.lícula, el resultat de la qual és que, no sap ni implicar, ni emocionar a espectador i que resulta massa freda i pedant.


Deu ser una pel.lícula per moderns que encara no han descobert en Hitchcock, que ho feia molt bé sense tants mitjans.

Martina opina. STOKER


L'etiqueta d'aquesta pel·lícula és la de "TRILER PSICOLOGIC" denominació un tan agosarada, tenint en compte al meu entendre que, malgrat és una freda història d'humans amb cor només per viure i potser una metàfora de la malicia humana, de ritme en té poc i de misteri el just i necessari, d'un tipus de cinema que compleix tots els convencionalismes acadèmics i patrons estètics, haguts i per haver, però la qual cosa i definitivament, no és el meu estil.

En primer lloc, vull dir que, és el tipus d'obra cinematogràfica on tots els actor@s són molt guap@s, on l’estètica és fabulosa i on l’escenari és de conte i tothom viu en mansions espectaculars, té cotxes vintage i la seva condició humana és complexa. Per tant, considero que té tots els ingredients per ser una opció recomanable per una ocasió en la qual l'espectador busca aquest estil de coses.

A més comentar que aquesta creació dirigida per Park Chan-wook i escrita per Wentworth Miller m'ha decebut del tot, ja que, tinc molt bones memòries de "Old Boy", la qual considero una obra mestra, d'aquestes que et posa els pèls de punta, però que busca aquest sentiment intencionadament i pel meu gust de forma adequada. Però en canvi en aquesta nova producció, Stoker, únicament m'ha deixat un cert mal cos durant els 10 minuts després de sortir de la sala. Llavors he entès el que em passava i era que, m'havia desagradat del tot, el fet que hem projectessin violència de sang i fetge, i una narració del tot insípida, amb pantalla gran i havent pagat entrada.

En definitiva, que jo no vull aportar més comentaris al respecte, ja que, no tinc masses bones paraules en relació a aquest film i sobretot no tinc ganes d'intentar recordar-ne detalls ja que com que opino que la memòria és selectiva i majoritàriament acull bones experiències, avui jo ja estava quasi bé a punt d'oblidar-me'n del tot.