dissabte, 16 de març del 2019

LE LIVRE D'IMAGE. "EL LIBRO de las IMAGENES". Director, Jean-Luc Godard.

DEFUIG LA NARRATIVA I LA LINEALITAT A L'IDENTIFICAR QUE AVUI MÉS QUE MAI LA NOSTRA EXISTÈNCIA ESTÀ REGIDA PEL CAOS.
És la mateixa intoxicació dels mitjans- fins i tot el cine- la que imposa aquest estat sense rumb i per això es fa imprescindible desplegar un majestuós arsenal d'imatges, perquè cadascú construeixi el seu significat intransferible.
Paraules d'en Javier H Estrada en el seu article “El libro de imágenes”, per la revista Caimán Cuadernos de Cine, febrer de 2019. Traducció meva.

Director i guió, Jean-Luc Godard.
Assaig documental.
França, Suissa 2018.
Duració, 90 minuts.
Premis, Cannes 2018, Palma d'Or.


SINOPSI

Imatges, silencis, referents, paraules, so... tot per configurar un discurs en cinc capítols. Primer: remakes .Segon: Las veladas de San Petersburgo. Tercer: trens. Quart: El espiritu de las leyes. Cinquè: La regió central, Aràbia. Tot conflueix en l'amor que hi ha entre un home i una dona.




El director, Jean-Luc Godard.
Filmografia de Jean-Luc Godard:
https://www.filmaffinity.com/es/search.php?stype=director&sn&stext=Jean-Luc%20Godard

NÚRIA opina.
Cal considerar que aquesta obra no és un documental sobre la imatge pròpiament dita, és un assaig sobre la imatge que, pel que fa al compendi particular de l'autor, podem anomenar-lo llibre.
És amb la presència d'aquest registre que hem de mirar el film. Com que és un assaig que no té notes a peu de pàgina i té uns referents intel·lectuals molt potents, el millor que es pot fer és mirar-lo tal qual i sense prejudicis i obertament i a veure què passa?
Després i en tot cas i si és del nostre interès, se'n pot fer una segona visió i aquesta vegada podem anar ben carregats de possibles informacions que ens ajudaran a captar essència del seu contingut i podrem apreciar tot el seu valor.
En la línia del que exposat estic en la fase dos i hauria de tornar-la a veure per poder apreciar tots els seus valors que, crec que els té.
He pogut apreciar una gran llibertat discursiva d'utilització de la imatge i el so. Un discurs articulat amb un ordre que aparentment pot semblar caòtic, però que té el seu ordre, articulat per la visió personal i subjectiva d'en Godard. M'ha suggerit moltes coses entre elles que, en aquests moments la imatge s'està desmaterialitzant de tal manera que el seu valor dura un instant, moltes vegades aquest ens és impossible de captar i retenir per la seva immediatesa.
Molt interessant com a experiència creativa i de reflexió sobre el moment.

MARTINA opina.
Personalment em declaro no apte, per tenir una opinió ferma sobre la meva experiència veient aquest film, però tot i això, intentaré fer-ne la meva crònica...
Puc dir que en tot moment he sigut conscient, que el narrador et voldria conduir per unes reflexions, a les que m'ha costat entrar.
Tot i que, segurament superficialment, també li he donat forces voltes al tema central. Darrerament el tema del valor de les imatges em fa ballar el cap. M'agrada divagar en com aquest llenguatge visual, condiciona la socialització o inclús com ens fa que construïm la realitat.
No me n'exculpo, per segurament no estar al nivell intel·lectual d'aquesta figura del gènere cinematogràfic, però encara no he aconseguit connectar amb cap de les seves obres.
Potser surto de treballar amb el cap cansat i com a dinàmica que gaudeixo, si no puc sucumbir en la història que hem triat per la nostra trobada de mare i filla, per mi una sessió de cine es pot convertir en un espai higiènic de socialització en silenci. Gaudint del nostre temps compartit però sense esforçar-me per connectar i deixant que les imatges em distreguin sense portar-me enlloc.
Vull dir, que no tinc massa a opinar, però que en qualsevol cas, no puc pas considerar l'experiència com a negativa.

Aquí trobareu opinions diverses i discrepants sobre el valor d'aquest film:
https://www.filmaffinity.com/es/film776215.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada