dissabte, 15 de juny del 2019

LA CORRESPONSAL. Director Mathew Heineman.


HEINEMAN NO VOLIA FER UN BIÒPIC CONVENCIONAL, PERÒ PIKE I L'OPERADOR ROBERT RICHARDSON, SEMBLEN MÉS CONVENÇUTS QUE ELL.
Paraules de Jordi Costa, “La guerra privada de Marie Colvin”, pel País Cultura, 31/5/2019. 
Un molt bon càmara: https://g.co/kgs/eVm9TV


SINOPSI
Marie Colvin reconeguda periodista pel seu treball en diferents conflictes bèl·lics. Testimoni de moltes cruels batalles actuals, sobretot dels que va succeir a l'Orient Mitjà; tenia el respecte dels seus companys de professió i dels lectors per la seva valentia i humilitat. Malgrat això en la seva vida personal era força caòtica i autodestructiva. A Sri Lanka va rebre l'impacte d'una granada que li va fer perdre un ull que, el `portava tapat en un característic pegat negre. Freqüentava les festes de l'alta societat londinenca tot i que la detestava, on bevia molt. Fins que, un dia rep un encàrrec molt perillós, anar a fer de corresponsal amb el conegut fotògraf de guerra Paul Conroy (Jamie Dornan). Junts viatgen a Síria a la ciutat d'Homs on hi ha el punt àlgid de conflicte, on aprendran el veritable cost de la guerra tan físicament, com psicològicament.
Tret del Fimaffinity, adaptat, traduït i retocat.



El jove director Mathew Heineman.

A l'esquerra l'actriu Rosamund Pike i a la dreta Marie Calvin, corresponsal.

NÚRIA opina
El valor real d'aquesta pel·lícula rau més amb la seva intencionalitat que, no pas en allò que aconsegueix transmetre't a través de la seva narració cinematogràfica. Una dona reportera de guerra que busca explicar al món, la realitat d'aquesta per mitjà del testimoni “in situ” dels seus diferents agents. Buscant les qualitats de la pel·lícula i la seva raó de voler ser, aquesta és l'única que buscant, buscant, he trobat. Així i tot, l'argumentació que la podria sostenir la trobo fluixa.
Sí que m'ha agradat molt, la interpretació de l'actriu Rosamund Pike fa de Marie Colvin, ja que, salva força la pel·lícula amb la seva autenticitat.
Una llàstima per un personatge tan interessant, tant per la seva trajectòria professional, com per la seva vida personal que, no hagi pogut tenir el seu homenatge amb una pel·lícula més regida.

MARTINA opina.
Hi ha relats biogràfics que et permeten entrar en una vida aliena, explorar els horitzons i límits d’un tercer i fins i tot viure les qüestions d’aquell, amb la fredor de comprendre'n les raons, però no, haver-ne hagut de triar les condicions. Identifico en aquesta obra molts d’aquests ingredients.
Aquest relat on periodisme, guerra, desolació i un constant patir dels altres , es constitueixen com teló de fons necessari per ubicar un personatge contemporani que crec que forma part de la història del segle XX.
En concret se centra en el relat de la vida de Marie Colvin, mitjançant un diàleg entre un rol instrumental d’informador i la vida d’una senyora que, el seu entorn li reclama deixar de fer el què fa. Una dona de 54 anys, qui era una celebrada reportera de guerra i va morir el 2012 a Síria. La història es construeix amb un relat que, s’inicia quan ella anteriorment havia perdut un ull a Sri Lanka.
A mi personalment conèixer aquesta història m’ha remogut les entranyes, sobretot per les imatges dels llocs on aquest personatge va invertir la seva vida professional, però també per la dignitat amb la qual defensa la creença del dret a viure la seva pròpia dimensió. En valoro positivament que el relat no jutja, però et dóna prou elements per fer-te’n un judici. Per mi l'equilibri necessari que mereix qui vol ser informat.
Per altra banda també m’ha generat certes controvèrsies, algunes difícils d’identificar-ne les causes, però d’altres em sembla que tenen a veure amb un tema de gènere. Si hi reflexiono, identifico a més que, no comparteixo la voluntat de posar fil a l’agulla a la profunditat de moltes tesis que, mitifiquen personatges que duen la seva vida a l'extrem. 

Crítiques variades i contraposades:












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada