dilluns, 24 de gener del 2022

DÉLICIEUX. Director, Éric Besnard.

LA HISTÒRIA DEL PRIMER RESTAURANT OBERT A PARÍS ÉS L'EXCUSA PERFECTA PER FER UN FRESC D'ÈPOCA TRENCADOR I PER ENSENYAR-NOS UN MENÚ CULINARI DEL SEGLE XVIII.
Fotogrames, crítiques, gener de 2022.

Guió, Eric Besnard i Nicolas Boukhrief
Duració, 112 minuts.
França, Bèlgica, 2021.

SINOPSI

França 1789, just abans de la Revolució Francesa, un creatiu xef, Pierre Manceron, que treballa per un noble francès, és acomiadat. Amb l'ajuda d'una misteriosa dona trobarà l'empenta per obrir el primer restaurant popular de luxe.
Fotogrames, crítiques, gener de 2022.

El director, Éric Besnard.
ANTECEDENTS I GESTACIÓ
Éric Besnard i el seu guionista habitual, Nicolàs Boukhrief (responsable de l'aventurera i exòtica 600 kilos de oro puro), van descobrir la història del cuiner, Pierre Manceron, cuiner de la França de 1789, any de la Revolució, i, segons les cròniques històriques, el primer a obrir un restaurant a la ciutat de París.
Existien els mesons i les posades però la idea d'un restaurant on els nobles i burgesos poguessin menjar d'una manera més propera a la cort, però sense tants cerimonials era realment nova, explica Besnard.
Crítica de Fotogrames, “La revolución al comer”, gener de 2022.
ASSESSORS D'ALÇADA CULINÀRIA:
Aquesta pel·lícula va tenir un assessorament culinari de primer nivell, el xef Thierry Charrier col·leccionista de receptaris antics, va descobrir que, el 1789 es va començar a fer servir el sucre en pols en lloc de la mel per fer postres.
Durant anys ha estat el responsable dels menús del Ministeri d'Assumptes Exteriors francès en banquets de gala per visites diplomàtiques... Charrier assegura que la millor i més pràctica diplomàcia és la que té a veure amb la cuina i el menjar.
Fotogrames, crítiques, gener de 2022.
QUÈ ÉS i QUÈ NO ÉS, DÉLICIEUX
És un festival culinari, sensorial i de colors molt influïts per les pintures de Vermeer i Gustave Courbet.
Crítica de Fotogrames, “La revolución al comer”, gener de 2022.
Algunes imatges dels quadres d'en Vermeer
Algunes imatges de les obres del pintor francès Courbet:

NÚRIA opina.
Allò que m'agrada més dels francesos és la passió que senten per tot allò seu, en aquest cas rescatant una història real, d'un xef que va obrir el considerat primer restaurant francès, amb una cuina pensada més per compensar els delits de l'ànima o dels sentits que, del cos.
Ahhh, i sense oblidar enaltir els valors de la Revolució Francesa, la Il·lustració i la República, tots ells tractats al film, com un element a ressaltar en el fil narrador.
És una pel·lícula bonica, innocent i simpàtica, concebuda per recordar-nos les coses belles dels francesos i passar una estona distreta i agradable... Sense més.

MARTINA opina.

Aquesta peça representa d'una manera fidel el que en el meu cap és un producte molt francès. Una obra amb ingredients pro republicans, expressament posicionada davant d'una nació de la gent i on, la cura per l'estètica i l'estima per la gastronomia són determinants.
Una història humana, que succeeix sense pressa perquè segurament més ràpida no ens permetria entrar en el fons de cada personatge, construït amb la seva deguda complexitat i amb un relat que pel seu fons, pot agradar a tothom a qui li agradi cuidar el seu paladar.
Sense més, aquesta peça lleugera i amb mitjans, porta a una opció que si hom vol esdevé important. Una pel·lícula entretinguda, amb gust, tot i que podries no considerar significant, no obstant això, és un "volitiu", sobretot pel que reivindica. Una proposta que serveix per explicar aquest nou concepte que he après aquesta setmana i que vindria a ser quelcom que facilita un imperatiu.
En resum, una història que ens ensenya, la importància de lluitar per superviure.

Fitxa tècnica, crítiques i filmografia director al Filmaffinity:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada