dissabte, 29 de gener del 2022

PETITE MAMAN. Directora Céline Sciamma.

 ELS SECRETS NO SÓN NECESSÀRIAMENT RES QUE INTENTEM AMAGAR, SINÓ QUE NO TENIM PERSONES A QUI EXPLICAR-LOS. EL PUBLIC ESTÀ DESITJANT ESCOLTAR-LOS, CÉLINE.
Paraules de Carlos Loureda escrites per a Fotogrames digital, 18/09/2021, en la seva crònica, “Petite Maman: la delcadeza tiene nombre de mujer, Céline”.
MASSA RICA EN LA SEVA CONCEPCIÓ PER NOMÉS VEURE-LA UNA VEGADA A LES SALES DE CINEMA.
França 2021
Duració, 72 minuts.
Premis, en l'enllaç els trobaràs.

https://www.youtube.com/watch?v=66aA_nf97Pg

SINOPSI

Nelly té vuit anys i acaba de perdre a la seva àvia. Mentre ajuda als seus pares a buidar, la casa d'aquesta, explora els voltants on de petita jugava la seva mare, Marion. Un dia de sobte la seva mare se'n va. Llavors és quan Nelly, trobarà una amiga al bosc i allà construirà amb ella la casa del bosc, de la que tant havia sentit parlar a la seva mare.
Tret de Carlos Loureda  per a Fotogrames digital, 18/09/2021, en la seva crònica, “Petite Maman: la delcadeza tiene nombre de mujer, Céline”.

La directora Céline Sciamma.
REPÀS DE LA FILMOGRAFIA DE LA DIRECTORA, PER CARLOS LOUREDA
L'espectadora està acostumat a passejar l'univers de la cineasta francesa, donada la seva coherència temàtica. Com ser dona i on trobar els referents per construir la nostra identitat-. Talment, un parc ben delimitat però ple de racons, paisatges quasi amagats i sorpreses.
En el centre podem trobar la seva adolescència- amb la seva òpera prima, “Naissance des pieuvres”, o la colla d'amigues en un suburbi urbà, “Banda de filles”- i més enllà, l'època de la infantesa amb “Tom Boy” o en el seu guió de “La vida de Calabacín” i en els voltants, la joventut que passa a l'edat adulta amb els seus dubtes i desitjos, “Retrato de una mujer en llamas”.
Paraules de Carlos Loureda escrites per a Fotogrames digital, 18/09/2021, en la seva crònica, “Petite Maman: la delcadeza tiene nombre de mujer, Céline”.

NÚRIA opina.
Una mica més i aquesta petita joia se m'escapa i no l'haguérem pogut veure amb pantalla gran al cine.
Una petita delicadesa exquisida, senzilla i humil de les que no abunden en el panorama de la cartellera.
La seva directora Céline Sciamma aconsegueix amb 72 minuts traslladar-nos a una reflexió profunda i molt cinematogràfica, però sense cap parafernàlia, sobre el passat, el present i el futur a través dels sentiments d'una nena de vuit anys provocats per la mort de la seva àvia.
Marcarà referent cinematogràfic perquè és poesia feta cine.
Podrà entusiasmar, tant com a mi, o simplement agradar, tanmateix una, no se la pot perdre.

MARTINA opina.
En concret anar al cinema Maldà m'agrada, per trobar una excusa per passejar pel centre de la nostra bonica ciutat i utilitzar un lloc emblemàtic, dels que encara sobreviuen, entre l'allau de tancament de llocs amb caràcter.
Aquesta vegada m'ha sorprès que la sala estava pràcticament plena, gent diversa que esperava per accedir a l'interior d'un espai en el qual, el projector fa un soroll de fons que, envaeix la foscor d'alguna cosa humana i d'una proposta cinematogràfica que la Núria tenia especial entusiasme en poder veure.
I, la proposta en si, a mi personalment m'ha portat a racons diversos, mitjançant una original narrativa plena de colors i una poesia amable que desitja viure fent-nos volar pel sentit de construir el nostre propi camí. Un relat que explica moltes coses, de parts de la vida interna i que desblocarà el nostre sentit per pensar en profunditat.

Premis i altres informacions al Filmaffinity:





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada