dilluns, 20 de gener del 2025

CÓNCLAVE. Director, Edward Berger.

LA MÚSICA, TAMBÉ INCIDEIX EN SUGGERIR LES TENEBRES QUE SEMBLEN FER CONTORSIONS EN ELS SOTERRANIS D'UNA INSTITUCIÓ QUE NO REFLECTEIX, NI HARMONIA, NI COM A PRIORITAT, INTERÈS EN LA INTERVENCIÓ BENEFICIOSA EN LA REALITAT.
Escrit per Alexan Zárate per Dirigido, desembre de 2024.
BERGER RETRATA AMB PRECISIÓ I UN AFILAT SENTIT DE L'HUMOR LES LLUITES INTERNES, LES TRAÏCIONS I ALIANCES DELS DIFERENTS SECTORS DE LA CÚRIA.
Escrit per Blai Morell, en la seva crítica per Fotogrames, desembre de 2024.

Guió, Peter Straughan adaptació de la novel·la de Robert Harris.

REGNE UNIT i EUA, 2024.
Duració, 120 minuts.

SINOPSI, INTERPRETADA

El Cónclave és un escenari de tàctiques i intrigues, on allò que sembla més important, és qui pot disposar de la possibilitat de poder, o quina pot ser l'aliança convenient, tots sabedors que al llarg de la Història hi ha hagut molt Papes amb inclinacions o afiliacions sinistres pel que, no importen tant aquestes tenebres o turbulències particulars, com la pragmàtica de la conveniència.
Escrit per Alexan Zárate per Dirigido, desembre de 2024.

Edward Berger, el director.
Durant la narració es posarà en qüestió el tancament dels cardenals que, amb els seus prejudicis o anatematitzacions no accepten la diversitat(...)
Però si en alguna cosa es caracteritzant tots els cardenals del Cónclave, és en la convicció que aquest és un escenari bèl·lic on les diferents faccions s'enfronten.
Escrit per Alexan Zárate per Dirigido, desembre de 2024.

NÚRIA opina

Aquesta pel·lícula té tots els ingredients per passar una bona estona: aprendre alguna cosa, posar en qüestió alguna altra cosa, gaudir de l'espectacle visual i sonor, i dibuixar un somriure pels tocs d'humor irònic que planteja.
És allò que vol ser, amb un final divertit i inesperat.
El Vaticà mai ha estat una broma pesada, és un lloc de poder molt important i quan el tron queda buit, les ambicions es desfermen per aconseguir la trona al preu que sigui... El missatge esperançador, si més no, és pensar que hi ha una església que està més prop de la gent humil i que aquesta és l'església de Jesús de Natzaret, aquesta és la que ens agrada a les que creiem en la bondat i la justícia.
Com en tota bona pel·lícula, molt recomanable, la pots mirar en la dimensió que et vingui de gust en aquell moment i gaudir-la.
Una bona opció quan busques un film ben fet, distret i potser no saps què anar a veure.

MARTINA opina

Es tracta d’una pel·lícula basada en la novel·la de Robert Harris sobre l’elecció del nou Papa després de la mort de l’anterior que, marxa a ritme de llargmetratge de suspens i que il·lustra una fotografia capritxosa de com podria haver evolucionat la institució eclesiàstica en un món diferent.
Potser pel meu gust, ni fa anar a sotragades, ni la història conductora t’atrapa per fascinació en la profunditat dels personatges. Però almenys et permet entendre el procés d’elecció, t’endinsa en la lentitud de les coses que estan creades amb voluntat de concebre la diversitat i a més tomba, encara que sense grans exaltacions, entre mancances i abusos latents que, s’arrelen allà on hi hagi humans.
Crec que és una opció supervàlida per passar una bona estona, de cinema fet amb mitjans i amb un relat que permet submergir-se en les moltes capes que adquireixen les coses. A més, conclou, de manera inesperada amb un somriure.

Fitxa completa, crítiques i altres informacions: 
Isabella Rossellini i Edward Berger, conversen sobre la pel·lícula: 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada