dimarts, 12 de novembre del 2024

THE SUBSTANCE. Directora, Coralie Fargeat

EL DISCURS MERAMENT ARGUMENTAL, RESULTA EVIDENT: EL QÜESTIONAMENT DELS ESTEREOTIPS GENERATS PER LES FANTASIES MASCULINES EN LA INDÚSTRIA DE L'ESPECTACLE I LES SEVES NOCIVES CONSEQÜÈNCIES, EN PROPICIAR LA RECERCA D'UNA BELLESA ARTIFICIAL FORÇADA A LLUITAR, CONTRA EL PAS DEL TEMPS.
(...)AQUEST MENYSPREABLE DISCURS QUE TRANSMETEN LES IMATGES: EL PLAER DE DEFORMAR, ESQUARTERAR, TROSSEJAR EL COS FEMENÍ. O D'OFERIR-LO PER DELECTAR-SE EN LA MIRADA D'UN ESPECTADOR RIALLER. PER MOLT QUE AQUESTES NO SIGUIN LES SEVES PRETENSIONS INICIALS.
(...)UNES INTENCIONS TAN DIGNES D'ATENCIÓ MEREIXEN UNA PEL·LÍCULA ADULTA I NO UN FESTIVAL DE TRIPERIA CARICATURESCA.
Paraules de Carlos F. Heredero, en la seva crítica a Caimán CdC, octubre de 2024.
LA SUBSTÀNCIA ÉS UNA PEL·LÍCULA LLETJA, EXCESSIVA, IRREGULAR. I, TAL MANERA, NO PODRIA SER D'UNA ALTRA FORMA.
Paraules de Daniela Urzola en la seva crítica per Caimán CdC, octubre de 2024.

Guió, Coralie Fargeat.

Regne Unit, 2024.
Premi al millor guió, Festival de Cannes 2024.
Duració, 140 minuts.

SINOPSI

Una estrella en decadència utilitza un procediment ocult per transformar-se en una millor versió més jove, d'ella mateixa. Però, matriu i versió, són una mateixa cosa, aquestes són les regles.
Daniela Urzola en la seva crítica per Caimán CdC, octubre de 2024.

La directora, Caroline Fargeat.
Els cinemes ja tremolen davant de l'arribada del vendaval de body horror feminista de “La sustancia”. Amb un sorollós pas pel Festival de Cannes que, li va valdre a la realitzadora francesa el premi al Millor Guió, el film-escàndol de la temporada aterra a les nostres pantalles disposades a remoure consciències i reivindicar l'empoderament de Demi Moore i Margaret Qualley.
Escrit per M. Yañez en la seva crònica del Festival de Cannes, Fotogrames, octubre de 2024.
Aquí la protagonista entra en conflicte amb una versió millorada d'ella mateixa, en una visualització de la misogínia interioritzada com a monstre que s'alimenta i creix a partir de l'autoodi fins a desembocar en una espiral paroxística d'autodestrucció.
Escrit per Eulàlia Iglesias en el seu article, La mujer y el monstruo, Caimán CdC.

NÚRIA opina.
Sento dir que aquesta pel·lícula, pel meu parer, és tan desfasada i excessiva que acaba aconseguint l'efecte contrari del que pretén.
Al final, si hi ha alguna cosa fastigosa és l'envelliment, la degeneració del cos i la decrepitud física que aquesta comporta... Potser aquest és un producte per a adolescents que, no entendran res, però tindran excessos i ensurts a dojo... i pensaran que tenir un cos jove és un paradís, mentre que ser vell, no és res més que un fastig.
Vaig sortir del cine malalta, res més lluny del que em pensava que anava a veure.
No l'aconsello a cap persona, ni en cap edat.

MARTINA opina

Personalment, no tinc massa a dir d’una proposta que sobretot m’inquieta, ja que, no tinc clar a qui es dirigeix, com a viatge atàvic i la que amb tantes evidències del que crec que simbolitza, inevitablement se’t fa de mal gust i amb ganes de ser-ho.
L’arrel de tot potser, reivindica la feblesa de la concepció tradicional de la bellesa, estripa la violència del patriarcat i es fixa en l’esclavatge de la dona amb la seva imatge. Ho dic per apuntar alguna cosa.
Però per mi, passar dues hores d’agonia, amb una melodia envoltant frenètica i una violència física i psíquica constant, a més en creixent, no és una tarda fruit de la meva devoció.

Fitxa completa i més informacions a:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada