BRANAGH EVITA LA TENSIÓ INTERIOR I ES QUEDA EN LA DESORIENTACIÓ DEL NEN PERDUT EN UN INFERN POLÍTIC, ON LA SEVA VIDA QUEDARÀ MARCADA PER LA SEVA SITUACIÓ FAMILIAR.
Escrit
per Angel Quintana en la seva crítica del film a Caimán Cuadernos
de Cine, febrer de 2022.
Guió, Kenneth Branagh.
Música,
Van Morrison.
Regne
Unit, 2021.
Duració,
98 minuts.
SINOPSI
Història
ambientada en la remoguda Irlanda del Nord de finals dels anys 60. On
el petit Buddy creix en un ambient de classe obrera, canvis
culturals, odis religiosos i violència sectària, però mentrestant,
troba consol en la seva passió pel cinema, en la nena de la seva
classe que li agrada i en els seus carismàtics pares i avis.
Adaptat
de Filmaffinity.
Branagh,
recorre als seus records per construir aquesta generosa coming-of-age
narrada sota la mirada dels ulls del seu joveníssim alter ego, un
voyeur que observa amb la innocència de la seva edat en una mirada
retrospectiva sense massa ira, on romanticisme i somieig passen per
sobre del realisme.
Escrit
per Blai Morell en la seva crítica a Fotogrames, febrer de 2022.
NÚRIA opina.
Segons
la meva opinió aquesta pel·lícula té una qualitat molt important
i cinematogràfica, intenta recollir els records d'infància d'un
adult, quan era un nen de vuit anys, recollint les seves innocents
vivències amb imatges i esdeveniments momentanis que, explica
cronològicament. Sense prendre partit per res, simplement deixant
que els esdeveniments passin davant nostre, com un flaix aturat són
en la ment d'un adult que un dia va ser nen i intenta contar aquests
records amb un film, fent una selecció dels que considera més
significatius i emotius, per ser explicats amb una pel·lícula.
Amb
una banda sonora molt potent que, marca el trànsit dels
esdeveniments.
Malgrat
que no li puc negar una certa grandesa en aquest film, a mi m'ha
deixat indiferent i no m'ha provocat cap emoció. Reconec que també
m'ha molestat, el no tractament, del complicat conflicte d'Irlanda
del nord; tot i que, puc entendre i compartir les raons del perquè
ho ha fet: ho fa des de la perspectiva dels records d'un nen de nou
anys que, no pot entendre la complexitat d'aquest fet polític i
menys en aquell moment.
MARTINA
opina
Com
el seu nom indica, aquest film, està relacionat amb la vida en la
ciutat a la què es refereix. Es tracta d'un relat personal de la
família del seu creador, on la història del nord d'Irlanda va
fer-ne un territori hostil, a mitjans del segle XX i on es va anar
imposant la necessitat d'emigració de moltes de les persones que
n'eren habitants.
A
mi personalment, m'ha calat només el fons de què explica, com a
clara mostra d'una realitat on la població civil novament pateix les
conseqüències dels delictes que cometen les forces del poder i de
la seva clara impunitat.
No
obstant això, per com està presentada, l'he trobada ensucrada. Pel
meu gust ha succeït de manera massa pausada, superficial i sent un
acostament a aquella porció de la història simplement en homenatge
a una sola família. Potser diria que, manca originalitat en penetrar
en una realitat de forma creativa.
SENTENCIA
CRÍTICA D'ANGEL QUINTANA QUE, COMPARTEIXO BASTANT
Belfast
és mediocre, però serà recordada per comptar amb una de les
millors bandes sonores del cinema actual. Van Morrison canta amb
força i a vegades és millor oblidar la història i quedar-se amb
els apunts musicals del genial músic irlandès.
Escrit
per Angel Quintana en la seva crítica del film a Caimán Cuadernos
de Cine, febrer de 2022.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada