diumenge, 23 de juny del 2024

C'E ANCORA DOMANI. SIEMPRE NOS QUEDARÀ MAÑANA. Directora, Paola Cortellesi.

 L'ACTRIU PAOLA CORTELLESI HA ACONSEGUIT QUE EL SEU DEBUT EN LA DIRECCIÓ, ES CONVERTEIXI EN UN GRAN FENOMEN DE CRÍTICA I PÚBLIC A ITÀLIA, AMB UN PODERÒS MISSATGE CONTRA EL PATRIARCAT.
Tret de la crítica de Fotogrames, maig de 2024.

Guió, Furio Andreotti, Giulia Calenda, Paola Cortellesi.

Itàlia, 2023.
Duració, 118 minuts.

SINOPSI

Roma, any 1946. Delia té tres fills i està casada amb el malhumorat Ivano que, la maltracta. Un cop acabada la guerra, ambdós han de lluitar per tirar la família endavant amb petits treballs mal pagats. Però un dia una meravellosa notícia els esvalota: Marcella, la filla gran, s'acaba de comprometre amb Giulio, un noi simpàtic i de bona família. Delia està molt il·lusionada amb aquest nou començament que portarà un futur millor per tots. Però, rep una misteriosa carta que promet canviar els plans de tota la família per sempre.
Tret del full informatiu dels cinemes Renoir.

La directora satisfeta amb tots els premis que ha guanyat a Itàlia

NÚRIA opina.

És una pel·lícula concebuda des del bon rotlle i l'amabilitat, malgrat que tracta d'un tema força escabrós i nefast, com és el dels maltractaments masclistes. Potser és per aquesta raó que, en algun moment m'ha molestat força. Hi ha alguna cosa que em grinyola quan es trivialitza alguna cosa tan seriosa, com són els maltractaments.
Totes les imatges del film, que pretén ser un film d'època, estan pensades de forma que tot sigui bonic i estètic. El blanc i negre afavoreix molt aquesta perspectiva i li afegeix valor.
El final no deixa de ser sorprenent i trenca amb l'imaginari d'allò que suposem hauria de passar. Aquest gir original i sorprenent, remata la història i fa que com a espectadora l'acabis redimint, malgrat tots els peròs que se't van generant al llarg del metratge.
MARTINA opina.
Pel meu gust una història aparentment trivial, sorprèn i entreté per igual, per com succeeix sense una destinació clara, però sobretot per la forma que inclou alguns talls, cada tant, on canvia el viratge de què s'explica i converteix una escena domèstica en un moment de cine.
Sobretot diria que m’ha sorprès el seu final, que m’ha fet concloure, que el sentit global de la peça és sobretot original, atrevit i força peculiar. Perquè parlar del gènere i del que han pogut significar determinats moments històrics pot semblar avorrit i en aquest cas esdevé una construcció costumista, quotidiana i en la que es posa el focus en la poca bellesa d'una situació d’injustícia social i abús de poder enquistat.
Sobretot crec que val la pena perquè té llum i ens ensenya, d’una altra època, que com qualsevol altra, té les seves coses. I com de lluny ha quedat, en determinats entorns, això de ser que un home sigui una situació determinant. Potser havent superat algunes de les coses que ens situen en condicions on probablement el desenvolupament personal està massa coaccionat per l’entorn i les convencions socials.

DEFINICIÓ del FILM
Cine neorealista i comèdia alla italiana en clau feminista.
Escrit per Juan Pando a Fotogrames, maig de 2024.

Premis guanyats i més informacions sobre el film a:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada