diumenge, 7 de setembre del 2014

SHIRLEY. VISIONS OF REALITY. Direcció, Gustav Deutsch


el director austríac Gustav Deutsch
Un dels meus quadres preferits d'aquest pintor, del que en vaig fer una versió que tinc a casa.
Gustav Deutsch, dissenyador de producció, guionista, director i muntador d'aquesta pel·lícula, fa una minuciosa reconstrucció tridimensional de tretze quadres d'en Hopper, aquests ordenats cronològicament, serveixen de nexe continuat per expressar el pas del temps. Aquests tretze quadres van ser pintats del 1931- Hotel Room-, el 1965- Chair Car. La protagonista és una actriu de teatre fictícia que dóna títol a la pel·lícula, Stephanie Cumming.
Els quadres s'ordenen cronològicament sempre amb el mateix dia, 28 d'agost. Menys un en el que no hi ha personatges, Sun in an Empty Room.
La radio puntualment ens informa de l'actualitat mundial i les reflexions en off de Shirley, ens parlen de la seva vida i de la seva vinculació política a través del teatre; també introdueix moltes referències culturals, Emily Dickinson, Plató, Elvis Presley, Luigi Nono...
Tret d'un artícle d'en Jaime Pena a la revista Caimán


NÚRIA opina
Està clar que, aquesta pel·lícula no ha tingut un gran èxit. A la segona o tercera setmana en cartellera ja l'han relegat en un sol cine en tota la ciutat i en un sol horari, a primera hora de la tarda.
La vaig anar a veure, perquè sentia una gran curiositat per veure l'experiment d'utilitzar els quadres d'aquest pintor que, m'agrada molt, en escenaris d'una pel·lícula.
La idea era molt original, el resultat final és que, plàsticament s'ha fet un treball molt acurat de la reproducció escenogràfica dels quadres. Però aquesta és la qualitat substancial del film, perquè en els altres aspectes, el guió no està ben pensat i la posada en escena és lenta avorrida i mancada de ritme.
Crec que només és apta, per amants d'aquest pintor i del cine que, vulguin veure un experiment interessant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada