dissabte, 21 de desembre del 2019

I MARRIED A STRANGE PERSON. Director, BILL PLYMPTON.

UNA PROPOSTA DIBUIXADA D'EROTISME GAMBERRO, MOLT ESTIMULANT.
Dibuixant, director , escriptor i productor, Bill Plympton.
EUA, 1998.
Duració, 72 minuts.


SINOPSI
Grant Boyer, un jove acabat de casar, és víctima d'una descàrrega elèctrica a conseqüència d'una errada en l'antena de la televisió. Provocada per uns ànecs en cel. Aquest fet li proporciona uns poders extraordinaris, amb els que podrà transformar persones i objectes a voluntat i materialitzar tot allò que passi per la seva ment. Tant estimat do desencadenarà un seguit de situacions inesperades que, afectaran la seva esposa, als seus sogres, al govern, a l'exèrcit i a unes corporacions que, intentaran descobrir el secret de Grant per fer-se amos del món.

Podeu veure aquí la pel·lícula completa.



El dibuixant i director Bill Plympton.
NÚRIA opina.
Roda el món i torna al Raval, tornar a la Filmoteca, a proposta de la Martina, és sempre un plaer i una aposta segura. Aquesta vegada per veure una de les propostes de cinema d'animació per adults calents que, vulguin veure un erotisme radical, molt exuberant, imaginatiu i desmarxat.
Una proposta interessant de veure pel que té de fresca, innocent i gamberra, malgrat tot...
Uns dibuixos increïblement ben fets i molt expressius.
M'ha agradat conèixer aquest excepcional dibuixant d'animació i he gaudit de la seva original pel·lícula.
Us la recomano i la podeu veure sencera online. 

MARTINA opina. 
L'animació m’agrada especialment, em transporta a un món artesanal i em permet sentir que inicio un petit itinerari, per l’imaginari d’artistes capaços de traslladar el seu món intern en imatges auto confeccionades.
Aquest llargmetratge en particular em va cridar l'atenció, ja que, no m'interessava especialment cap de les opcions en cartellera, però si he de ser sincera, li vaig suggerir a la Núria amb una confiança total cap a les propostes de la Filmoteca i a causa d’una bona promoció, ja que, al programa en feia una crònica molt atractiva. Es tracta d’un projecte amb denominació d’origen americana, amb un sentit de l’humor àcid, un relat psicodèlic i una estètica extremada.
Al final vam passar una bona estona, almenys per la part que em toca i sobretot al primer tram on estava connectada en descobrir que se’m volia explicar. No obstant a mesura que avançava la història va anar perdent estridència i també jo vaig perdre el fil. Sintèticament puc dir que m’ha entretingut, sense deixar massa rastre, ja que, la reflexió darrera de la parella en sentit abstracte, no m’ha acabat de conquistar.
Tot i això crec que val la pena apostar per sessions de cinema d’autor.


Filmoteca, informació de la seva agenda: 

Informacions i crítiques a FilmaFinity: 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada