dissabte, 28 de maig del 2022

THE NORTHMAN. El hombre del norte. Director, Robert Eggers.

L'HOME DEL NORD ÉS UN ESPECTACLE DE MASSES QUE RECREA L'ESPERIT SALVATGE I FINS I TOT IRRACIONAL DE TEMPS PASSATS.
Alvaro Caballero, en una entrevista amb el director per Fotogrames, abril de 2022.

Director, Robert Egger.

Guió, Robert Eggers, Sjón Sigurdsson
EUA, 2022.
Duració, 137 minuts.

SINOPSI

Islàndia S.X. un príncep nòrdic Skarsgard, té com a únic objectiu existencial venjar la mort del seu pare.
El director, Robert Eggers.
SEGONS OPINIÓ del DIRECTOR
(...)Pels nòrdics les sagues són alguna cosa més que llegendes. Són relats al·legòrics sobre aquelles persones de qui descendeixen.
Alvaro Caballero, en una entrevista amb el director per Fotogrames, abril de 2022.

EL DIRECTOR DIU SOBRE LA SEVA VIOLÈNCIA

És curiós que tots els periodistes amb els qui he parlat em comentéssiu el brutal i sanguinolenta que és la pel·lícula.
Alvaro Caballero, en una entrevista amb el director per Fotogrames, abril de 2022.

NÚRIA opina.
Una pel·lícula que la crítica deixa bastant bé i jo no. Aquest tipus de film trenquen el meu petit ancoratge en la mal dita i interpretada, objectivitat. I em situen davant de la incertesa d'haver de dir alguna cosa positiva d'un film que per la premissa que sustenta d'entrada, una gran mostra de bestial violència, m'ha expulsat del camp racional i m'ha situat en la no acceptació d'una proposta que al capdavall i pel que m'explica, no s'ho mereix.
Pot ser que la mitologia cèltica, tanmateix, com la majoria de les que conec, tingui un rerefons molt violent... Però, la violència convertida en ficció pot tenir moltes i diferents, representacions.
Pel meu criteri, violència gratuïta que no cal, en uns temps on la real i gratuïta està a l'ordre del dia.
I, no dic res més perquè no és el lloc, ni el moment adequat...

MARTINA opina.
Aquesta història de vikings explica una venjança d'un fill per la mort del seu progenitor. Personalment, reconec que si més no m'ha fet pensar una mica. Però no amb la narrativa d'allò que conta, sinó amb la producció en si i en la de recursos invertits en l'ús de la violència com a llenguatge de masses.
Ben segur que aquest tipus de cinema agrada, tot i que almenys a mi amb la sang i fetge abundant em costa seguir res del que hi passa i l'únic que em connecta mínimament és pel fet que procura que el paisatge, sigui un protagonista més de tot plegat.
Com deia, em sorprèn sobretot, perquè fer una obra així ha de costar molts diners. Està clar que implica gent a dojo i molta inventiva en construir escenaris i caracteritzar un munt de personatges. Tot i això, el ritme trepidant, l'angoixa construïda intencionadament i un constant de mort i ferits greus, en fa de l'experiència un far de patir. Sense cap dubte, no és gens un format d'experiència d'entreteniment, que m'agradi.

UNA CURIOSITAT
La bruixa Seeress, que veu el futur, l'interpreta la Björk.
Tret de Fotogrames, abril de 2022.
EN VERITAT QUE ÉS...
Una superproducció de noranta milions de dòlars, en scope i amb pretensions, a priori, molt més de masses que els seus treballs precedents.
Escrit per Felipe Rodríguez Torres, en la seva crítica, “Deconstruir lo épico”, per Caimán Cuadernos de Cine, maig de 2022.

Crítiques i altres a Filmaffinity:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada