M’agrada
quan una pel·lícula m’arriba que se'n
diu vulgarment, tot i que això no implica que aquesta en sí, m’hagi
agradat. En aquest cas, m’ha semblat un
bon tema, però té un acabament poc sensible i pel meu gust massa
pretensiós.
Aquesta
obra narra mitjançant una panoràmica de tots els agents l’estat
de l’educació secundària a Catalunya. No
dubto pas que aquesta història sigui extrapolable a qualsevol altre
indret del globus terraqui on els prototips de professors, pares i
d’alumnes també podrien ser semblants.
La història
es centra en tres adolescents que viuen allò que els toca fer: una
etapa de proves, d’enfortiment de la
personalitat, d’emocions desconegudes i
una actitud valenta davant del desconegut. Els tres parteixen d’un
“Background”
quelcom diferent, però els uneix les ganes de viure experiències
plegats i els prejudicis, en tot cas, són pels adults i per tant ells, encara no en gasten.
Ens
explica una història en passat tot jugant amb salts en el temps, a fi
de traslladar-nos a una dimensió de qüestionament, a la que els
joves són sotmesos, degut a un fet que fins al final no se'ns
destapa i ens mostra com un d’ells
perd totalment el control de la seva conducta i actua
indubtablement salvatgement. No nego la fredor necessària per
explicar una història així, però recrimino la manera de fer-ho, en
la que em dóna la sensació que es culpabilitza d'aquesta conducta
als pares d’un del joves, cosa que em
sembla una mica cínica, agosarada i simplement innecessària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada