divendres, 17 de gener del 2014

Núria opina. THE GRANDMASTER

El dia que vaig veure el tràiler d'aquesta pel·lícula al cine, li vaig dir a la Martina que, aquesta seria la propera que aniríem a veure.
No recordava el darrer film que havia vist d'aquests director, 2046, que no em va deixar indiferent i de la que encara resten algunes imatges en la meva memòria, tot i que tinc una certa confusió mental, respecte a la història que explicava.
Amb aquesta m'ha passat una cosa semblant, en la meva memòria no hi ha el record d'una història lineal i cronològica, només hi ha un fort impacte emocional produït per les imatges d'aquesta història, que són extraordinàriament belles.
Les tècniques marcials, el Kung-fu com arbre principal i la seva branca, el Wing Chun, practicada sobretot en aquesta narració, no són res més que molt bones excuses per parlar-nos de la recerca impossible d'un temps perdut, per mitja dels retalls que les emocions van deixant en la nostra memòria, d'una història d'amor platònic dels dos protagonistes, Gong Er i Ip Man.
La vertical i l'horitzontal són els dos elements estètics que articulen la narració. La narració funciona com un fresc obert amb diferents escenes, on cada pla explica quelcom en relació a un altre pla que, no tenen perquè estar articulats linealment.
La veu en off ens remet a una memòria literària dels records, ens ajuda donar sentit a allò que passa per davant dels nostres ulls i es converteix en emocions.
La història del cinema actual, ens té força desacostumats a un tipus de cinema que, cal l'entrega total de l'espectador a una experiència nova, mentre veu la pel·lícula i després.
Cinema art que, explora l'esperit humà en forma de catarsis.
No us la podeu perdre, llenceu-vos a l'aventura sense prejudicis, s'ho val.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada