diumenge, 13 de novembre del 2016

EL PROFESOR de VIOLÍN. Director, Sergio Machado.

Brasil, 2016.
Duració, 100 minuts.




SINOPSI

Laerte és un talentós violinista. És rebutjat per entrar a l'Orquestra Simfònica de Sao Paulo i es veu obligat a donar classes a un grup d'adolescents d'un col·legi públic de Heliòpolis. Tasca que no serà gens fàcil. Però, la seva concepció de la música calarà en els nois i noies.


Altres informacions:
Basada en una història real que va passar els anys 90 amb el violinista Silvio Bacarelli. A Heliòpolis un dels barris més pobres de Sao Paulo, es va formar la famosa orquestra Bacarelli.
El director de cine Sergio Machado és fill de músics i sempre ha viscut rodejat de música i això li ha facilitat la comprensió i sensibilitat pel fet musical.
El director, Sergio Machado.
NURIA opina.
   Aquesta és una pel·lícula on tot allò que va passant és absolutament previsible, no et dóna cap sorpresa. Tots els tòpics junts, el poder de la música com a redemptor..., els adolescents de les faveles que, viuen en un ambient que els impedeix portar una vida sense delinquir...,
   Fins i tot la filmació i la banda sonora es mouen en un territori convencional i estàndard. No és una pel·lícula que m'hagi desagradat, perquè crec que està feta amb honestedat i sense pretensions, però no m'ha aportat res de nou en cap aspecte. Possiblement l'oblidaré de pressa...

MARTINA opina.
   Sérgio Machado, porta a la pantalla la història real de Silvio Baccarelli. Un violinista que després d'un primer intent fallit de poder formar part de l'orquestra nacional i a la recerca d'una feina que li doni per viure fins que, s'obri una nova convocatòria, aconsegueix acostar la música a la favela més gran de São Paulo.
   Malgrat ser una història real, plena de bellesa i amb una comprensió de la música d'allò més universal, a mi personalment m'ha semblat tan previsible que fins i tot se m'ha fet enfarfegosa.
   És una d'aquelles narracions que tenen un fil conductor, ja que expliquen quelcom interessant. Precisament per això, al meu entendre, i més que mai, haurien de tenir altres ingredients per ser un plat ideal per la versió cinematogràfica.
   No obstant aquesta obra és capaç de transmetre el significat de la música sentida, com a llenguatge d'expressió no verbal. També, els seus diferents aspectes, estatus i nivells. Tot amb un cas real que, et permet veure les entranyes d'un dels barris populars més conflictius de Brasil. Ideal per un dia que hom busqui aprendre i passar una bona vetllada davant la pantalla.

En Carlos Losilla, fa al meu entendre, una crítica prou encertada, encara que jo no parlaria tan despectivament de certs valors, per molt burgesos que es considerin:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada