dilluns, 24 d’abril del 2023

AIR. Director, Ben Affleck.

A BEN AFFLECK LI INTERESSA DISSECCIONAR ELS INICIS DE L'AMÈRICA CORPORATIVA, AMB LES SEVES LLUMS I OMBRES, LA SEVA INNOCÈNCIA PRIMERENCA I ELS SEUS EGOS DESFERMATS.
Manu Yáñez, en la seva crítica a Fotogrames, abril de 2023.

Guió, Alex Convery. Sobre la biografia de Michael Jordan.

EUA, 2023.
Duració, 112 minuts.

SINOPSI

Aquesta pel·lícula narra una manera nova de fer negocis a través de l'esport. L'associació entre una marca de sabates esportives, Nike i el jugador de bàsquet Michael Jordan, per tal de trobar una manera d'incrementar el negoci, amb uns guanys més compartits, entre la marca i aquell que promociona la marca a través del seu èxit en l'esport. El 1984, es va tancar l'acord entre Nike i Michael Jordan, mentre que aquest rebutjava les ofertes d'Adidas i Converse i es calçava unes bambes Nike, dissenyades especialment per ell que, encara avui estan al mercat i tenen vendes.
Els protagonistes són, la incipient secció de bàsquet de la Nike, Sonny Vaccaro i la mare d'en Michael Jordan que, van ser capaços de trobar una fórmula econòmica que va beneficiar a bastament a ambdues parts, gràcies a la seva fe amb les possibilitats d'èxit de l'aleshores novell jugador de basquet. Fórmula que des d'aquell moment s'aplica i ha tingut molts guanys.

El director i actor, Ben Affleck
ASPECTES DE LA CARRERA de l'AFFLECK
Diu el director que, el canvi de prioritats en la seva vida el van obligar a fundar la seva companyia, per poder passar més temps amb els seus fills, tenir un horari estable, però continuar treballant amb allò que li agrada. Rebutjar certs projectes va tenir les seves repercussions econòmiques, però va descobrir que, la qualitat de vida té a veure menys del que pensem amb els diners.
Entrevista a Ben Affleck, feta per Roger Salvans i publicada a Fotogrames, abril 2023.

NÚRIA opina.
He de reconèixer que aquesta és la típica pel·lícula americana, simple i innocent que, t'està explicant quelcom no tan innocent. Però, ho fa d'una manera tan dinàmica, airosa i graciosa que, entra tan fàcilment com les patates fregides de l'aperitiu, l'àngelus que diu una bona amiga meva.
No tinc res a criticar d'una pel·lícula que compleix els seus objectius amb escreix, distreure i il·lustrar un fet històric en la història dels negocis esportius. Ja que, ambdues coses les fa bé.
El problema rau, però que a mi no m'agraden aquestes pel·lícules i m'acaben enfadant i tinc la impressió que, m'estan prenent el pèl.
Possiblement!

MARTINA opina

Anar al cinema a veure segons quines propostes, pot significar haver d'assumir que hi ha una part de tot aquest sector que és pur entreteniment i en el que hi acudeix molta gent que menja frenèticament palanganes de crispetes de colors que acompanya amb litrones de refresc diluït.
Tot i que vaig ser jo, que a falta de cap proposta que em cridés l'atenció, vaig dir-li a la Núria de veure-la, val a dir que no puc evitar haver d'assumir que l'experiència m'ha generat cert malestar. No tant pel context, m'agrada relacionar-me amb entorns que no sento meus, sinó més aviat pel paternalisme de la història i el que significa consumir aquest tipus de productes que la indústria de l'entreteniment fabrica de manera lucrativa.
En realitat també puc fer una lectura pràctica, vist que de tendències esportives i bàsquet no en tinc ni idea i crec que vaig entendre algunes coses que ni m'hauria plantejat abans. Per exemple, de les relacions entre les tres marques de les què parla, es fa evident com el lliure mercat mescla conceptes que en el nostre context legal són molt més estancs i de com fent relats senzills, (on només hi ha bons, dolents, valents o fracassats,... etc.), pot ajudar que l'audiència pensi que el que en realitat és un espot publicitari, sembli una història plena de valors.

Fitxa completa, filmografia director i crítiques:

BEN AFFECK I LA SEVA PRODUCTORA ARTIST EQUITY

Afflecks diu, quan va arribar el guió d'Alex Convery a les nostres mans sabíem que era la història ideal per arrancar la nostra productora i tornar a treballar junts amb Matt Damon. El secret de dirigir és fer un bon càsting. Tenir un bon repartiment és garantia d'un bon rodatge. Una vegada has escollit a un actor, poca cosa et queda per fer, ho has deixat tot a les seves mans. (...) Quan alguna escena em preocupa pel seu to, la major part de les vegades, Matt ho soluciona amb la seva interpretació. Fins i tot en els seus dies dolents ho fa bé, és molt bo. No és per casualitat, els millors directors han treballat amb ell. La trama connecta amb l'ideal de la nostra productora: Deixa que la gent que treballa faci la seva feina. Tenim un pla de negoci radical que diu que, pagar bé als millors tècnics creadors és en realitat un estalvi en els costos de producció i suposarà més beneficis perquè saps que la pel·lícula sortirà millor.
Recollit per Roger Salvans a Fotogramas, abril de 2023, en el seu article, “Vidas de cine cruzadas”.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada