dissabte, 7 de juliol del 2018

FORMENTERA LADY. Director, Pau Durà.


VIURE AL MARGE DE LA CIVILITZACIÓ EN AQUEST PARADÍS, HA SIGUT TAMBÉ PER ELL UNA PRESÓ. PERQUÈ S'HA PERDUT MOLTES COSES.
Paraules de Pere Vall per Fotogramas, 22/02/2017.

Director Pau Durà.
Duració 85 minuts.
Espanya 2018.

SINOPSI

Samuel va arribar a la Formentera hippy als 70 i encara hi és. Un dia, després de molts anys rep la visita de la seva filla Anna i el seu nét Marc. Anna que està aturada des de fa temps, diu que ha hagut d'acceptar un treball a França i ha de deixar el seu fill amb l'avi Samuel que, no ho veu gaire clar.
Tret, traduït i adaptat de Filmaffinity.





L'actor Pau Durà, director del film.


NÚRIA opina.
La pel·lícula porta el mateix títol que una cançó de King Crimson i d'un llibre “Formentera Lady” d'en Jordi Cussà i Balaguer, publicat el 2015.
Pau Durà, interessant i conegut actor, realitza la seva primera òpera prima. S'estrena amb una comèdia, pel meu gust insípida que, no arriba a explicar tot allò que hauria pogut explicar amb el desenvolupament de la història.
És una història tendra sobre la responsabilitat que, un vell hippy no arriba a assumir fins a la seva vellesa. El tema està bé i podria ser encara molt més crític, però a mi no m'ha dit res. Crec que li falta una mica de gas, d'empenta... no m'ha fet riure, no m'ha fet plorar, i és massa lleugera per fer pensar.
Pel que he llegit, a alguns crítics els ha agradat, potser sóc jo que, no he sabut entrar en la sensibilitat de la pel·lícula.

MARTINA opina.
Sincerament era ben escèptica amb aquesta tria, però vaig cedir perquè poques vegades comptem amb la Maria i ella havia volgut aquesta opció. La meva intenció no és la de fer massa crítica perquè no hi ha massa a dir: una història totalment previsible, un caminar amb més ralentí que el d’una tortuga malalta i un judici obscur de quadre familiar en què està basada la narració que a mi fins i tot, m’ha fet plorar.
En suma, pel meu gust, gens recomanable per aquells que seduïts per les ganes de gaudir de la calor al Mediterrani, busquen una opció urbanita i de proximitat, que els pugui permetre gaudir-ne des de la butaca.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada