diumenge, 24 de gener del 2021

TENET. Director, Christopher Nolan.

NOLAN TRACTA ELS TEMES MÉS SENZILLS PARTINT DE LA COMPLICACIÓ.
Paraules d'en Javier Ocaña en la seva crítica pel País, 26/8/2020.


Director, Christopher Nolan.
Guió, Christopher Nolan.
Duració, 150 minuts.
EUA i Regne Unit, 2020.

SINOPSI
Armat només amb una paraula- Tenet- el protagonista d'aquesta història haurà de lluitar per la supervivència del món sencer, en una experiència que el portarà a un viatge pel fosc món de l'espionatge internacional i aquesta experiència es desdoblarà més enllà del temps lineal.
Tret de Filmaffinity.

SIGNIFICAT de TENET

És una paraula anglesa que, al marge de llegir-se igual, tant del dret com del revés, té un significat molt concret: dogma, article de fe, veritat revelada.



El director d'origen holandès. Christopher Nolan.


NÚRIA opina.

Aquest gènere d'acció, ciència-ficció, triler, no és dels meus preferits, però si sé que són bones, de tant en tant, m'agrada que n'anem a veure alguna... Aquesta és considerada una bona pel·lícula, no sé ben bé per què, si per la pel·lícula o per les expectatives que pogués generar aquest director. Les idees d'aquest director, guionista són originals i atrevides, però crec que seria un error anar a veure una pel·lícula com aquesta i quedar-se enganxat a la idea, ja que, aquest és cinema d'acció prima és l'espectacle.
Potser no és el meu moment per veure aquest tipus de films, tot i que m'aniria molt bé poder-los gaudir... D'això se'n dedueix que tot i distreta, no m'ha semblat una gran pel·lícula, d'aquest director prefereixo títols com Origen, tot i que no està gaire ben considerada.
Però, la recomano als amants del cinema de ciència-ficció i acció.

MARTINA opina.

Aquest autor estimat o odiat, sense massa res entremig, ens proposa una trama frenètica, a ritme de thriller d'espectacle, amb un rerefons que al meu entendre analitza la relativitat del temps i amb una relectura de l'heroïcitat. Un fragment més que posa en escena la lluita per la permanència humana.
Una pila de fragments i arguments que tot i seguir un relat entretingut, estimulant, apte i accessible. Crec que després amb un segon visionat o a poc a poc segurament donant-li temps i espai podríem endreçar, perquè tots els seus elements tinguin tot el suc que segurament podries esprémer de cada tall construint quelcom en conjunt. Una producció de ficció, la que considero que jo no sóc capaç de valorar amb profunditat, ja que admeto que aquest gènere en termes generals em distreu i en gaudeixo, però mai m'atrapa del tot.
Molts diuen que aquest autor és superficial i que per molt que posteriorment vulguis rascar, no hi ha massa més, del que ja s'imposa de com avança la trama. Tot i això sí que puc dir que pel meu gust, aquesta obra amb un final previsible, trobo que construeix una perspectiva de la humanitat com a col·lectiu que, clarament es presumeix com evolucionada, capaç de coordinar-se i que és conscient del seu pitjor temor i del que ningú se'n lliura (la mort).





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada