dilluns, 26 de juny del 2023

ASTEROID CITY. Director, Wes Anderson

POCS CINEASTES ATRESOREN UN COS CREATIU TAN PERSONAL I ABSOLUTAMENT RECONEIXIBLE, COM ELL.
PER MOLT INFANTIL QUE SEMBLI, TOT EL QUE FA AMAGA UNA MIRADA POLÍTICA.
Escrit per L.Pérez en el seu article, “Ese universo paralelo”, per la revista Fotogrames, juny 2023.

Guió, Wes Anderson i Roman Coppola.

EUA, 2023.
Duració, 104 minuts.
SINOPSI
A 1955 escolars i mares i pares de tot el país es reuneixen per fer un concurs escolar dedicat a l'observació de fenòmens astronòmics (Junior Stargazer Convention) que, es realitza en una ciutat fictícia del desert d'EUA, anomenada Asteroid City. La convenció es veurà espectacularment interrompuda per uns esdeveniments que poden canviar el món.
Tret de Filmaffinity.
El director, Wes Anderson.
ANTECEDENTS I GESTACIÓ del FILM
Durant la pandèmia Wes Anderson, com tants altres, es va dedicar a escriure. Així que es va posar amb el seu amic i col·laborador de guions Roman Coppola, a inventar una història sobre un campament d'astronomia en els EUA de 1950.
Diu: Quan vàrem començar a escriure pensàvem com eren els EUA, després de la Segona Guerra Mundial i l'estrès posttraumàtic que hi havia en tota aquella època. Consideràvem dues coses: els teatres de Nova York i un western ambientat en aquella època. La nostra pel·lícula barreja ambdues coses, alguns personatges conviuen en tots dos escenaris al mateix temps. No diria pas que està ambientada en les nostres vivències, però si en les nostres famílies, la de Roman i la meva. Els nostres pares van viure aquesta època i tenim moltes experiències relacionades amb aquesta.
Escrit per L.Pérez en el seu article, “Ese universo paralelo”, per la revista Fotogrames, juny 2023.

ON VIU ANDERSON

Des de fa temps entre Anglaterra i París i admet que, ha passat poques temporades als EUA, darrerament. Explica que: estar a Europa ha canviat la meva manera de fer cinema i la mirada sobre les coses que m'interessen. Encara que aquesta és una pel·lícula molt americana... feta a España.
Escrit per L.Pérez en el seu article, “Ese universo paralelo”, per la revista Fotogrames, juny 2023.

NÚRIA opina.

És una d'aquelles pel·lícules que et permeten sortir del cinema amb un somriure als llavis i un bon grau de satisfacció.
Tot i que Wes Anderson fa molt temps que viu Europa- per alguna cosa serà?- el seu cinema parla de la vida americana, des de l'amabilitat pel respecte que es mereixen les persones, dels diferents llocs del món, però remarcant fins al límit l'absurditat total de certes situacions, i provocant en l'espectadora un sentit crític amable però no per això, menys profund... Una crítica a la societat americana des del coneixement, la ironia i l'estimació.
La pel·lícula és senzilla i brillant. Senzilla perquè explica una història que tothom pot entendre i brillant perquè la desenvolupa en tots els àmbits. L'estètic, amb una cura per tots els detalls, un color i una llum molt particulars que la qualificaria de friqui elegant. Un guió amb uns diàlegs que són impagables, divertits, surrealistes i amb unes situacions absurdes i provocadores, sense estridències.
Un humor amb moltes capes, molt estudiat i que cadascú es pot quedar amb la que li agradi més.
Una pel·lícula friqui- elegant, molt interessant d'anar a veure, si es vol passar una bona estona i sentir-se allunyat de l'humor barruer i estrident d'alguns films, on hom riu del ridícul de l'altre.

MARTINA, opina.

Wes Anderson construeix una ciutat en mig del desert, un lloc on les persones que hi van, podrien quedar-s’hi a viure per sempre més i en aquest escenari, a mesura que passen les hores, transcendeix la consciència d’un humor que de manera responsable flueix en aquesta proposta que, cavalca en un crítica fresca a la societat contemporània americana.
Una opció molt teatral, pels que aquest gènere cultural encara els hi sembli únic i fascinant, però també popular i plena de consciència estètica. Amb un repartiment de luxe i sobretot una història lleugera que la fa ideal per una tarda de cinema, on un desitja gaudir d’una bona estona i que millor per fer-ho que en algun refugi climàtic.
A mi personalment no m’ha fet morir de riure, malgrat haver-me conquistat del tot durant tot el viatge. De fet, crec que és un format molt assequible, perquè tot i que penso que senzillament et trasllada a un món a part, és elegant i això t’ajuda a sentir-te bé, ja que entens la lluminositat del que s’explica, sense necessitat de buscar res més enllà. Crec que precisament és per aquesta claredat pel públic que, ens llancem de cap a la piscina sense context ni consciència de la seva profunditat, sents com si estiguessis prenent un bany fresquet i en el que segurament no li trauràs res més que, la satisfacció de refrescar-te.

A FilmAffinity, trobaràs totes les informacions del film:
LOCALITZACIONS
El rodatge es va portar a terme, amb gran secretisme a Chinchón, pintoresca localitat als afores de Madrid d'arquitectura tradicional i carrers empedrats. Com que aquests ambients no formen part de la trama l'única cosa que es podia veure des de la llunyania eren uns immensos panells que tapiaven els decorats. Wes Anderson diu: Volia rodar a Europa perquè m'agrada treballar aquí. Necessitava un desert i buscava un espai molt ampli i buit, sense res al voltant on poguéssim construir en exteriors un escenari enorme. A més a més, volia localitzar un lloc on tothom pogués gaudir treballant i vivint durant el temps que havíem d'estar allà, vàrem trobar un Parador molt a prop d'on vàrem construir el set, així que bàsicament vivíem al costat. M'encanta l'atmosfera d'aquesta zona i m'atreia la idea de rodar allà, per la llarga cultura de cine que té Espanya, amb tantes pel·lícules que simulaven ser al desert americà. Vàrem utilitzar també el teatre de Chinchón i el del poble del costat.
Aquesta poc usual localització, es va convertir en tot un esdeveniment a la zona.
Escrit per L.Pérez en el seu article, “Ese universo paralelo”, per la revista Fotogrames, juny 2023.
CURIOSITATS DEL REPARTIMENT
Durant els mesos d'escriptura del guió, mentre estaven tancats, sovint parlava amb Scarlett Johansson, qui havia treballat amb ell abans, posant la veu en un dels personatges de “Isla de Perros”. L'actriu tenia moltes ganes de formar part d'aquest projecte i es va presentar al rodatge (per un sou força irrisori, segons va confessar més tard). Anderson és especialista a aconseguir actors i actrius de primera línia per dotzenes. Ni un, ni dos sinó tot un equip complet d'estrelles.
Escrit per L.Pérez en el seu article, “Ese universo paralelo”, per la revista Fotogrames, juny 2023.
A Carlos F. Heredero, NO LI HA AGRADAT GAIRE...









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada