UN
TENS THRILLER QUE A MÉS A MÉS D'ENSENYAR-NOS QUE, EL BUSSEIG NO TÉ
RES A VEURE AMB LA TASCA DELS BUSOS INDUSTRIALS, EXPLORA LA COMPLEX
RELACIÓ ENTRE DOS GERMANS QUE INTENTEN VIURE AL DIA MALGRAT EL PES
DEL PASSAT COMPARTIT. ELL ENS EXPLICA EL FILM AMB IMATGES.
Escrit
per Ricardo Rosado en la seva entrevista al director, per Fotogrames,
novembre de 2025.
“LOS
TIGRES” ÉS UNA PEL·LÍCULA SUBTIL, SINTÈTICA I COM TOT EL CINEMA
D'ALBERTO RODRÍGUEZ CLARAMENT POLÍTICA.
Escrit
per Enric Albero a Caimán CdC, novembre de 2025
“UN
DIA ERES FELIZ Y A LOS TRES SEGUNDOS ESTÁS MUERTO”, DIU
ANTONIO, UN BUS QUE CADA DIA ES JUGA LA VIDA PER UN SOU PRECARI
ARRANJANT VAIXELLS PETROLIERS A UNES PROFUNDITATS INHUMANES. AQUESTA
MIRADA CAP A LA PRECARIETAT DE QUI FA EL QUE FA, PERQUÈ NO LI QUEDA
ALTRE REMEI, ÉS UNA COSA QUE EL SEVILLÀ MAI HA DEIXAT DE TENIR EN
COMPTE.
NO
HI HA ACCIÓ EN AQUEST THRILLER, NOMÉS RISC I MALES DECISIONS.
Escrit
per Laura Pérez en la seva crítica per Fotogrames, novembre de
2025.
Director, Alberto Rodríguez
Guió,
Rafael Cobos i Alberto Rodríguez
España,2025
Duració,
109 minuts
SINOPSI
Antonio
(Antonio de la Torre) i Estrella (Bárbara Lennie), són dos busos
professionals germans que, treballen en el parc marítim industrial
el port de Huelva, fent reparacions submarines. La seva obligada vida
lligada al mar cada dia es va fent més feixuga per cadascun d'ells i
per diferents motius.
Versió
pròpia.
![]() |
| El director Alberto Rodríguez |
NÚRIA opina
Puc
dir que em sembla que aquesta és la millor, més depurada i més
difícil pel·lícula d'Alberto Rodríguez. La que més et
transporta, a un espai, temps, so, on les peculiaritats i qualitats
del cine es manifesten per mostrar-te mons- que altrament no podries
ni albirar- ignots i no fàcilment assequibles per la immensa majoria
de la gent.
L'altre
aspecte que el director treballa magistralment en les immersions i no
tan fora d'elles, és el prefecte assemblatge entre imatge, so,
temps, fins al punt que tens la sensació que ets tu qui pateix
l'experiència d'immersió, empatitzant totalment amb l'Antonio i
experimentant la sensació claustrofòbica d'estar sota l'aigua, en
un entorn industrial i de la possibilitat de quedar-te sense prou
aire per respirar.
Una
pel·lícula on el so és molt important i els diàlegs són molt
sintètics, però significatius.
Allò
que no m'ha agradat tant i fins i tot m'ha cansat un xic és la
història que hi ha darrere de les immersions. Tot i que cal dir que,
les interpretacions d'Antonio de la Torre i Bárbara Lennie, els dos
protagonistes que fan de germans són exemplars. Són les seves
encertades actuacions que, donen un volum als personatges de la
història que, al meu entendre li falta una mica de grapa.
Una
bona pel·lícula per analitzar al detall el llenguatge
cinematogràfic.
Per
amants de submergir-se en el món del busseig professional i les
relacions de família en aquest.
MARTINA
opina
Pensava
després de la sessió d'aquesta setmana, que el que més em fascina
del cinema, és que et procura l'oportunitat d'estar submergida en
mons als quals difícilment podries transitar. Aquesta pel·lícula
justament crec que brilla per això, et sembla que ets part d'allò
per una estona, explicant-nos una història que camina per si sola.
Diria
que l'obra té la virtut que et fiques dins, navegues i fins i tot
sents l'impuls que promou determinades vides. Tot subjecte a lectures
de decisions que no són lleugeres, situacions que succeeixen en
entorns amb estructures que pengen d'un fil, vides que fluctuen
avesades a adreçar-se. Tot, amb un espai sonor immersiu, molt
intens.
Pel
meu gust és una petita joia que et transporta a través d'una
realitat concreta a la vida dels testimonis que depenen del mar,
persones que professionalment es desenvolupen en un entorn on la vida
humana només n'és un element secundari.
Filmografia del director:
Informació completa del film:
UN TREBALL COMPLEX I MOLT ESPECIALITZAT
L'espaiós
espai de la Ciudad de la Luz, va permetre recrear les complexes
seqüències subaquàtiques d'aquest film en el qual va participar un
equip de 144 professionals, entre ells una selecció de bussos i
molts altres, assessors i càmeres...
Escrit
per Ricardo Rosado en la seva entrevista al director, per Fotogrames,
novembre de 2025.
LOCALITZACIONS del RODATGE
“Va
ser un rodatge infernal”, sentència Alberto Rodríguez. Vàrem
rodar seqüències en piscina (Alacant), però també vam anar a
Algesires- on vàrem passar sis o set dies reals al mar-, vàrem
filmar a Huelva i vàrem acabar a Ciudad Real i Albacete, on neix el
Guadiana, sota un bosc submergit. Ha sigut una veritable aventura.
(...)Me'n
vaig penedir quan vaig descobrir les veritables dificultats del
rodatge, però ja era massa tard.
Escrit
per Ricardo Rosado en la seva entrevista al director, per Fotogrames,
novembre de 2025.
La fitxa del Verdi:
Petita entrevista amb Alberto Rodríguez:


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada