diumenge, 9 de novembre del 2025

LOS TIGRES. Director Alberto Rodríguez.

UN TENS THRILLER QUE A MÉS A MÉS D'ENSENYAR-NOS QUE, EL BUSSEIG NO TÉ RES A VEURE AMB LA TASCA DELS BUSOS INDUSTRIALS, EXPLORA LA COMPLEX RELACIÓ ENTRE DOS GERMANS QUE INTENTEN VIURE AL DIA MALGRAT EL PES DEL PASSAT COMPARTIT. ELL ENS EXPLICA EL FILM AMB IMATGES.
Escrit per Ricardo Rosado en la seva entrevista al director, per Fotogrames, novembre de 2025.
“LOS TIGRES” ÉS UNA PEL·LÍCULA SUBTIL, SINTÈTICA I COM TOT EL CINEMA D'ALBERTO RODRÍGUEZ CLARAMENT POLÍTICA.
Escrit per Enric Albero a Caimán CdC, novembre de 2025
UN DIA ERES FELIZ Y A LOS TRES SEGUNDOS ESTÁS MUERTO”, DIU ANTONIO, UN BUS QUE CADA DIA ES JUGA LA VIDA PER UN SOU PRECARI ARRANJANT VAIXELLS PETROLIERS A UNES PROFUNDITATS INHUMANES. AQUESTA MIRADA CAP A LA PRECARIETAT DE QUI FA EL QUE FA, PERQUÈ NO LI QUEDA ALTRE REMEI, ÉS UNA COSA QUE EL SEVILLÀ MAI HA DEIXAT DE TENIR EN COMPTE.
NO HI HA ACCIÓ EN AQUEST THRILLER, NOMÉS RISC I MALES DECISIONS.
Escrit per Laura Pérez en la seva crítica per Fotogrames, novembre de 2025.

Director, Alberto Rodríguez

Guió, Rafael Cobos i Alberto Rodríguez
España,2025
Duració, 109 minuts

SINOPSI

Antonio (Antonio de la Torre) i Estrella (Bárbara Lennie), són dos busos professionals germans que, treballen en el parc marítim industrial el port de Huelva, fent reparacions submarines. La seva obligada vida lligada al mar cada dia es va fent més feixuga per cadascun d'ells i per diferents motius.
Versió pròpia.
El director Alberto Rodríguez

NÚRIA opina

Puc dir que em sembla que aquesta és la millor, més depurada i més difícil pel·lícula d'Alberto Rodríguez. La que més et transporta, a un espai, temps, so, on les peculiaritats i qualitats del cine es manifesten per mostrar-te mons- que altrament no podries ni albirar- ignots i no fàcilment assequibles per la immensa majoria de la gent.
L'altre aspecte que el director treballa magistralment en les immersions i no tan fora d'elles, és el prefecte assemblatge entre imatge, so, temps, fins al punt que tens la sensació que ets tu qui pateix l'experiència d'immersió, empatitzant totalment amb l'Antonio i experimentant la sensació claustrofòbica d'estar sota l'aigua, en un entorn industrial i de la possibilitat de quedar-te sense prou aire per respirar.
Una pel·lícula on el so és molt important i els diàlegs són molt sintètics, però significatius.
Allò que no m'ha agradat tant i fins i tot m'ha cansat un xic és la història que hi ha darrere de les immersions. Tot i que cal dir que, les interpretacions d'Antonio de la Torre i Bárbara Lennie, els dos protagonistes que fan de germans són exemplars. Són les seves encertades actuacions que, donen un volum als personatges de la història que, al meu entendre li falta una mica de grapa.
Una bona pel·lícula per analitzar al detall el llenguatge cinematogràfic.
Per amants de submergir-se en el món del busseig professional i les relacions de família en aquest.

MARTINA opina
Pensava després de la sessió d'aquesta setmana, que el que més em fascina del cinema, és que et procura l'oportunitat d'estar submergida en mons als quals difícilment podries transitar. Aquesta pel·lícula justament crec que brilla per això, et sembla que ets part d'allò per una estona, explicant-nos una història que camina per si sola.
Diria que l'obra té la virtut que et fiques dins, navegues i fins i tot sents l'impuls que promou determinades vides. Tot subjecte a lectures de decisions que no són lleugeres, situacions que succeeixen en entorns amb estructures que pengen d'un fil, vides que fluctuen avesades a adreçar-se. Tot, amb un espai sonor immersiu, molt intens.
Pel meu gust és una petita joia que et transporta a través d'una realitat concreta a la vida dels testimonis que depenen del mar, persones que professionalment es desenvolupen en un entorn on la vida humana només n'és un element secundari.

Filmografia del director: 
Informació completa del film: 

UN TREBALL COMPLEX I MOLT ESPECIALITZAT

L'espaiós espai de la Ciudad de la Luz, va permetre recrear les complexes seqüències subaquàtiques d'aquest film en el qual va participar un equip de 144 professionals, entre ells una selecció de bussos i molts altres, assessors i càmeres...
Escrit per Ricardo Rosado en la seva entrevista al director, per Fotogrames, novembre de 2025.

LOCALITZACIONS del RODATGE

Va ser un rodatge infernal”, sentència Alberto Rodríguez. Vàrem rodar seqüències en piscina (Alacant), però també vam anar a Algesires- on vàrem passar sis o set dies reals al mar-, vàrem filmar a Huelva i vàrem acabar a Ciudad Real i Albacete, on neix el Guadiana, sota un bosc submergit. Ha sigut una veritable aventura.
(...)Me'n vaig penedir quan vaig descobrir les veritables dificultats del rodatge, però ja era massa tard.
Escrit per Ricardo Rosado en la seva entrevista al director, per Fotogrames, novembre de 2025.
La fitxa del Verdi: 
Petita entrevista amb Alberto Rodríguez: 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada