divendres, 3 de febrer del 2012

La Martina opina, DRIVE:

Els crítics parlen d'una valoració que brilla per ser fruit d'un procés creatiu genuí, on s'ha convertit una novel·la curta en una història que han sabut narrar mitjançant el llenguatge cinematogràfic de manera lleugera, havent descomprimit una breu història, sense que la poca durada sigui un dels seus atributs i pràcticament evitant la parla.
He sentit dir que la comunicació avui es caracteritza per ser directa, sintètica i brilla quan és senzilla i clara . Sota aquest paraigües no puc negar que aquesta pel·lícula és ben moderna i que té altres virtuts que, sembla que a tothom li provoquen la seva aprovació, però que a mi no em van convèncer i fins i tot diria més, em va crear rebuig.
M'imagino que la violència extrema no ens molesta d'acord amb els temps que corren, on tenim el cul pelat de veure directors que la banalitzen. Però, em va molestar quan sortíem de la sala un grup de neohippies" extremadament contents i ballant amb la música dels títols de crèdit. Cal que la violència ens faci segregar felicitat? Jo en això, no li puc donar la meva aprovació perquè em repugna.
D'aquest sentiment de rebuig vaig passar al qüestionament, ja que la virtut d'aquest film és la qualitat de l'ús del llenguatge que et manté immers en la seva valoració al 100%..Em sentia enfadada i ràpidament vaig entendre el per què.
Una història plena de clixés, una història amb un missatge poc constructiu; delinqüència, forta violència, un masclisme extrem i uns actors "guapos" i forts defensant els més clàssics típics-tòpics canons de bellesa americans.
 I per acabar, des del meu punt de vista tot de detalls que no poden passar desapercebuts i que m'espanta que les critiques no destaquin, mencionin i ignorin: un frau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada