dilluns, 4 de novembre del 2013

Núria opina. MICHAEL H

Una setmana més, per una raó o una altra no hem pogut anar a veure la pel·lícula que teníem prevista. Volíem anar a veure la última de la Mar Coll al Boliche - han tornat a obrir, que valents¡- i, la sala estava ocupada per una pre-estrena, què hi farem¡¡
Hem vist un documental dedicat al director de cinema Michael Haneke, fet per un col·laborador i amic seu, tot queda en família.
El llarg dels anys m'he anat apropant al cinema d'aquest director, ja que hi ha alguna cosa de les seves pel·lícules que em produeix un cert rebuig, és aquesta seducció per la violència gratuïta que, ens ha mostrat d'una manera descarnada i provocadora. Tot plegat m'ha fet reflexionar i mica en mica he canviat la meva visió del seu cinema que, cada vegada l'entend més i el trobo més bo. He arribat a pensar que el què potser ens vol explicar és que la violència sempre és gratuïta, mai té justificació, o aquesta és la conclusió a la que arribo jo...
El documental ens apropa a aquest director tot explicant-nos les seves raons ètiques- estètiques i tot mostrant-nos quina és la seva manera de treballar, la pel·lícula per dins, cosa que si les coneixes, sempre és interessant.
El documental il·lustra, però al contrari del cinema d'en Haneke, està fet d'una manera convencional i com a estil de documental no aporta res de nou.

Adequat pels que els agrada aquest director i volen saber més coses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada